اماکن زیارتی سوریه

اماکن زیارتی سوریه

از تور های مذهبی که بسیار محبوب میباشد تور سوریه است. تور سوریه پس از تور کربلا و تور مشهد یکی از تور های محبوب و پر مخاطب مذهبی است. اگر چنانچه علاقه مند هستید روزی برای با تور برای زیارت اماکن زیارتی سوریه سفر کنید پیشنهاد میکنیم این مطلب را از دست ندهید.

 

آشنایی با اماکن زیارتی مهم سوریه

1- حرم حضرت زينب كبري سلام الله علیها

 

حرم دختر امیرالمومنین حضرت زینب (س) واقع شده در پایتخت سوریه میباشد. حرم این فرد بزرگوار یکی از جاهایی است که شیعیان و عشاق اهل بیت آرزوی زیارت آن را دارند. این زیارت گاه برای تمامی مذاهب محترم است و برای شیعیان بسیار حائز اهمیت میباشد.

 

حرم حضرت زينب

بیشتر بخوانید: اماکن زیارتی عراق در تور کربلا

 

2- مقبره حضرت رقيه سلام الله علیها

 

یکی دیگر از زیارت گاه ها و حرم هایی که بسیار برای شیعیان و ایرانی ها مهم است حرم دختر خردسال امام حسین علیه السلام است حرم ایشان نیز واقع شده در دمشق سوریه است. یکی از اهداف تور سوریه زیارت حرم حضرت رقیه (س) و حرم حضرت زینب (س) میباشد. این حرم یکی از اماکن زیارتی سوریه میباشد.

 

3- مقام رأس الحسين عليه السلام

 

یکی دیگر از مکان های زیارتی سوریه محلی به نام مقام راس الحسین (ع) است که این محل را به یادواره اتفاقی که قبلا در این مکان افتاده است ساخته اند این واقعه از این قرار است که پس از واقعه کربلا و به اسارت گرفته شدن اهل بیت امام (ع) اهل بیت ایشان را به همراه سر های بریده شده کربلا به شام انتقال دادند پس از انتقال سر به شام (دمشق امروزه) و پس از اتفاقاتی که در دربار یزید لعنة الله عليه افتاد. یزید دستور داد تا سرهای شهیدان کربلا را برای سه روز بر باب القصر آویزان کنند پس از مدتی سر مبارک سیدالشهدا را پایین آوردند و در قسمت شمال شرقی مسجدی در اتاقکی قرار دادند بعد ها در این مکان برای یاد بود این اتفاق تلخ و غم انگیز مکان یا بقعه ای به نام راس الحسین (ع) ساخته شد.

این مکان واقع شده در نزدیکی مسجد امام چهارم و در داخل اتاقکی با ابعاد 4 در 3 قرار دارد همچنین در داخل این ضریح قابی از جنس نقره به شکل یک سر قرار دارد و همچنین سنگی با پوششی قرمز رنگ قرار دارد که میگویند سر امام را بر روی آن قرار داده اند.

 

مقام راس الحسين

بیشتر بخوانید: راهنمایی سفر به نجف

 

4- قبر سكينه دختر امام حسين عليه السلام

 

در سوریه قبور زیادی از صحابه و فرزندان امامان قرار دارد یکی از این قبور، قبر دختر امام حسین (ع) آمنه که بیشتر به اسم سکینه شناخته میشود. ایشان در واقعه کربلا حضور داشتند. ایشان به همراه خواهرشان و عمه شان فاطمه و زینب (س) و دیگر صحابه و اهل بیت به اسارت در آمده اند و به شام (دمشق امروزی) برده شده اند. ایشان در سال 117 هجری وفات یافتند در حال حاضر مقبره ایشان واقع شده در داریا سوریه است.

 

5- قبر ام ‌كلثوم، دختر امام علی عليه السلام

 

از دیگر قبور معروف در سوریه میتوان به مقبره ام‏ ‏کلثوم دختر امیر المومنین اشاره کرد ایشان در کنار مرقد دختر امام حسین (ع) یعنی سکینه (س) به خاک سپرده شده اند.

 

6- مقبره فاطمه صغری دختر امام حسين عليه السلام

 

مقبره یکی دیگر از دختران سیدالشهدا به نام فاطمه صغری نیز در دمشق سوریه واقع شده است ایشان در قبرستان صغیر به خاک سپرده شده اند. دختر ایشان در زمان واقعه کربلا سی سال سن داشتند همچنین ایشان فرزند ارشد امام بوده اند.

 

مقبره فاطمه صغری

بیشتر بخوانید: سفر به کربلا در ایام اربعین

 

7- قبر عبدالله بن جعفر الصادق عليه السلام

 

مقبره یک از اولادان امام صادق (ع) نیز در قبرستان صغیر در دمشق سوریه واقع شده است. قبر ایشان در نزدیکی مقبره فاطمه صغری دختر امام حسین (ع) واقع شده است. مقبره ایشان دارای گنبدی کوچک به رنگ سبز میباشد.

 

8- قبر عبدالله بن باهر عليه السلام

 

یکی دیگر از اماکن زیارتی سوریه، مقبره بن باهر است مقبره او در خارج از قبرستان باب الصغیر میباشد این مقبره در بیرون دیواره این قبرستان قرار گرفته است. مقبره ایشان دارای شبستانی کوچک به همراه گل دسته ای به رنگ سبز میباشد. همچنین به جز قبور گفته شده در سوریه قبور تعداد زیادی از صحابه پیامبر (ص) وجود دارد.

اگر چنانچه علاقه مند به دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص این کشور هستید میتوانید مقاله معرفی کشور سوریه را در سایت مطالعه کنید.

3.7 18 رای ها
این مطلب مفید بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها