بهترین زمان سفر به سوریه

بهترین زمان سفر به سوریه

کشور سوریه به عنوان یکی از کشور های محبوب آسیایی شناخته شده که از تاریخ و بنا های فوق العاده ای بهره مند می باشد. سالانه افراد توریست بسیار زیادی به منظور بازدید از کشور سوریه به آن سفر می کنند و از مناطق مختلف این کشور دیدن می کنند. اگرچه در سال های گذشته به دلیل جنگ و درگیری های مختلف در این کشور، میزان سفر به این کشور کاهش یافته بود، اما امروزه مجددا شاهد موج گسترده ای از سفر توریست ها به این کشور هستیم. پس از پایان یافتن بیماری کرونا در کشور ایران، مراکز توریستی بار دیگر شرایط لازم را برای خرید تور سوریه ایجاد کرده اند. بنابراین هیچ گونه مشکلی در رابطه با خرید تور سوریه وجود ندارد. حال شاید برای شما سوال شود که بهترین زمان سفر به سوریه کی میباشد؟ در این نوشته به این موضوع خواهیم پرداخت.

چنانچه مایل به دریافت اطلاعات و قیمت تور کربلا هستید با ما تماس بگیرید.

 

آب و هوای سوریه

اما یکی از مسائلی که باید قبل از سفر به کشور سوریه به آن بپردازید، بهترین زمان سفر به سوریه می باشد. همان طور که می دانید، کشور سوریه از آب و هوای مدیترانه ای بهره مند می باشد. این آب و هوا یعنی در سوریه تابستان های بسیار گرم و زمستان های بسیار سردی وجود دارد. بدین ترتیب نیز باید اطلاعاتی را در رابطه با آب و هوای سوریه در فصل های مختلف داشت. با کسب این اطلاعات، می توان به راحتی بهترین زمان سفر به سوریه را مشخص نمود.

 

آب و هوای سوریه

بیشتر بخوانید: معرفی کشور سوریه

 

فصل بهار و پاییز، بهترین زمان سفر به سوریه

بسیاری از گردشگران که در گذشته تجربه سفر به سوریه را داشته اند و از اقلیم سوریه مطلع هستند، فصل های بهار و پاییز را مناسب سفر می دانند. هوای کشور سوریه در فصل های بهار و پاییز، معتدل و نسبتا خنک بوده و شرایط ایده آلی را برای مردم کشور های مختلف جهان ایجاد می کند. به طور میانگین، معمولا دمای این فصل ها در کشور سوریه، بین 20 الی 29 درجه می باشد. این فصل ها در کشور سوریه شامل ماه های آوریل، می، سپتامبر و اکتبر می شود. لازم به ذکر است که در این مدت زمان، میزان بارش ها در سوریه کمتر شده و به همین دلیل آب و هوای مناسب در این کشور ساکن است.

اما اگر قصد دارید تا از زیبایی های فوق العاده طبیعت کشور سوریه بهره مند شوید، به شما فصل بهار را پیشنهاد می کنیم. فصل بهار در کشور سوریه به دلیل بارش بسیار زیاد برف و باران در فصل زمستان، از آب و هوای فوق العاده شفاف و پاکیزه ای بهره مند است و به عنوان بهترین زمان سفر به سوریه شناخته می شود. همچنین درختان کشور سوریه در این زمان از سال شکوفه می زنند و چهره زیبایی را به شهر های مختلف سوریه اضافه می کنند. اگر قصد دارید تا در سفر خود به کشور سوریه، علاوه بر زیارت تفریحات دیگری را همچون طبیعت گردی نیز داشته باشید، می توانید فصل بهار را به عنوان گزینه اولویت خود انتخاب نمایید.

 

فصل بهار و پاییز، بهترین زمان سفر به سوریه

بیشتر بخوانید: اماکن زیارتی سوریه

 

فصل تابستان در سوریه چطور است؟

به طور کلی، بر اساس آمار های به دست آمده، فصل تابستان در کشور سوریه دارای میانگین دمای 30 تا 40 درجه سانتی گراد می باشد. البته میانگین دمای ذکر شده مختص شهر های داخلی کشور سوریه می باشد. برخی از شهر هایی که در مجاورت سواحل قرار دارند، از دمای 20 تا 35 درجه ای بهره مند هستند. اگر مقصد شما شهر های حلب یا دمشق می باشد، باید خود را آماده دمای 30 تا 40 درجه ای کنید. مناطق دیرالزور و پالمریا نیز به عنوان گرم ترین نقاط سوریه در فصل تابستان شناخته می شوند. معمولا این آب و هوا نمی تواند شرایط ایده آلی را برای سفر بهتر شما ایجاد کند.

اما اگر در شهر های جنوبی کشور ایران مانند خوزستان، بوشهر و … سکونت دارید، می توان این فصل را به عنوان بهترین زمان سفر به سوریه معرفی کرد. چرا که مردم قسمت های جنوبی کشور ایران، عادت بیشتری را به گرمای سوریه خواهند داشت.

 

سفر به سوریه در زمستان

یکی دیگر از فصل هایی که برخی از افراد به عنوان بهترین زمان سفر به سوریه آن را می شناسند، فصل زمستان می باشد. البته فصل زمستان برای افرادی مناسب بوده که عادت به سرمای بسیار زیاد را داشته و در برابر سرمای سوزناک مقاوم هستند. دمای هوا در فصل زمستان کشور سوریه تقریبا به 10 درجه نیز خواهد رسید. میانگین بارش در طول سال برای کشور سوریه، 750 الی 1000 میلی لیتر است. در برخی از نقاط دیگر سوریه مانند نواحی کوهستانی آن، میانگین دما کاهش پیدا می کند و شاهد افزایش بارش برف و باران در این نواحی خواهیم بود.

توجه داشته باشید که اگر سیستم ایمنی بدن شما ضعیف می باشد، به هیچ عنوان، سفر در فصل زمستان را به شما پیشنهاد نمی کنیم. چرا که در این فصل ها، کاهش دما صورت گرفته و شما می توانید دچار صدمات و آسیب های مختلفی شوید. همچنین برخی از تفریحات این کشور به دلیل بارش متعدد برف و باران، مناسب شما نخواهند بود. بنابراین حتما قبل از انجام سفر خود به کشور سوریه، این مسئله را مورد بررسی قرار دهید و سپس نسبت به سفر خود اقدام نمایید.

 

سفر به سوریه در زمستان

بیشتر بخوانید: بهترین زمان برای سفر به کربلا

 

جمع بندی
در سال های اخیر با افزایش تعداد مشتریان تور کشور سوریه، شاهد افزایش خرید تور سوریه از سوی مردم کشور ایران نیز هستیم. همان طور که می دانید، حرم حضرت زینب در کشور سوریه قرار گرفته و به همین دلیل مردم مسلمان کشور ایران، علاقه زیادی را برای سفر به کشور سوریه خواهند داشت. اما همان گونه که گفته شد، قبل از هر چیزی نیاز است تا اقلیم سوریه مورد بررسی دقیق شما قرار بگیرد. چرا که آب و هوای مدیترانه ای در هر کشور نشان دهنده سرمای بسیار زیاد و گرمای بسیار زیاد می باشد.

بنابراین شما باید میان این دو فصل یکی را برگزینید و آن را به عنوان فصل مناسب سفر به کشور سوریه انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که مراکز زیادی به منظور فروش بیشتر تور سوریه، تمامی فصول را به عنوان بهترین زمان سفر به سوریه معرفی می کنند. اما در واقعیت نیاز است تا مشورت های مراکز بزرگ و شناخته شده استفاده کنید تا بتوانید با داشتن اطلاعات لازم نسبت به دریافت تور خود اقدام نمایید.

شما میتوانید با مراجعه به صفحه تور لحظه آخری کربلا از تور های ارزان و لحظه آخری ما مطلع گردید.

0 0 رای ها
این مطلب مفید بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها