راهنمایی سفر به کربلا و تور کربلا

راهنمایی سفر به کربلا و تور کربلا

کربلا از مهم ترین نقاط مذهبی جهان در دنیا میباشد به همین خاطر راهنمایی سفر به کربلا و تور کربلا امری ضروری میباشد. به طوری که در اربعین و محرم و صفر شاهد گردهمایی بزرگ شیعیان در کربلا میباشیم. یکی از بزرگترین گردهمایی های دنیا، پیاده روی اربعین میباشد که جمعیت زیادی از زائرین اما حسین را در خودر جای داده است.

به جز اربعین و محرم و صفر سالیانه جمعیت زیادی از عشاق امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) برای زیارت این امام بزرگوار به کربلا سفر میکنند. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا نکات مهمی را در مورد راهنمایی سفر به کربلا و تور کربلا بیان کنیم.

 

 مهم ترین شهرهای زیارتی در تور کربلا

به طور کلی سفر به کربلا برای زیارت است اما در کنار زیارت دیدن از مکان هایی همچون آرامگاه امیرکبیر، نهر علقمه، قلعه هندی و … نیز خالی از لطف نیست. بعضی از افراد ترجیح میدهند که به صورت تکی به این شهر سفر کنند ولی از آنجایی که تا به حال چندین بار این شهر مورد حمله تروریستی و بمب گذاری قرار گرفته است بهتر میباشد تا زائرین برای امنیت بیشتر سفرشان را با تور انجام دهند.

 

راهنمایی سفر به مهم ترین شهرهای زیارتی عراق در تور کربلا

برنامه سفر تور کربلا چگونه است ؟

برای سفر به کربلا و رزرو تور کربلا فقط کافیست تا با کارشناسان ما، در بخش تماس با ما تماس گیرید تا شما را راهنمایی کنند و در نهایت از بین تور های ارائه شده تور مورد نظر خود را انتخاب و رزرو کنید. سپس گذرنامه و مدارک مورد نظر را به ما تحویل داده تا کارهای ویزا عراق و بلیط انجام شود.

پس از طی کردن مراحل قبلی و آماده شدن ویزا و رسیدن به موعد سفرتان به خاطر داشته باشید که حتما باید چندین ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور یابید. در فرودگاه زائر باید عوارض ورود به عراق را به صورت ریالی یا دلاری بپردازند. پس از آن و طی کردن مراحل پیش از پرواز همچون گرفتن کارت پرواز، چک شدن گذرنامه و … سوار بر هواپیما شوید.

زمان پرواز شما از تهران تا رسیدنتان به فرودگاه نجف چیزی حدود به 2 ساعت است. پس از نشستن هواپیما زائرین محترم را برای استراحت با اتوبوس به هتلی در نجف انتقال میابند.

به طور کلی تور کربلا به دو شکل هوایی و زمینی برگزار میگردد که در ادامه به هر دو نوع خواهیم پرداخت.

در نوع هوایی پرواز شما پس از بلند شدن در تهران و نشستن در نجف زائرین منتقل خواهند شد.

در نوع زمینی سفر شما از ترمینال غرب شروع میشود و با اتوبوس های موجود در ترمینال به سمت مرز راهی خواهید شد  (مرز مهران) پس از رسیدن به مرز زائرین شب را در زائر سرا به استراحت میپردازند. فردا صبح با اتوبوس های عراق به طرف نجف حرکت میکنند. این نکته را بخاطر داشته باشید که برنامه های سفر در هر دو حالت یکسان میباشد و تنها تفاوت آن در نوع رفت و برگشت زائر میباشد.

 

برنامه سفر تور کربلا چگونه است ؟

اولین مقصد تور کربلا شهر نجف

با اینکه نام تور، تور کربلا میباشد اما این تور فقط در کربلا نخواهد بود به جز زیارت امام حسین (ع) در این تور به زیارت امام علی (ع) مشرف میشوید. در ابتدا به مدت 2 الی 3 روز در نجف هستید که به زیارت امام اول شیعیان امام علی (ع) مشرف میشوید پس از آن برای بازدید به مسجد سهله خواهید رفت.
در نجف قبرستان وادی السلام واقع شده است که پس از زیارت حرم امام علی (ع) و بازدید از مسجد سهله به بازدید از قبرستان وادی السلام خواهید رفت در این قبرستان قبور حضرت هود(ع)، صالح(ع)، امام سجاد (ع) و مقام امام زمان عج خواهید رفت. در آخر نیز به بازدید از مسجد کوفه خواهید رفت.

 

کربلا، شهر عاشقان امام حسین(ع)

کربلا از لحاظ اهمیت برای زیارت بسیار مهم میباشد یکی از اهداف زیارتی کربلا زیارت حرم های امام سوم شیعیان امام حسین (ع) و برادر بزرگوار ایشان حضرت عباس (ع) میباشد پس از آن به گشت شهری خواهیم پرداخت به زیارت و بازدید مکان هایی همچون نهر علقمه، تل زینبیه، خیمه گاه امام حسین و … خواهیم رفت.

 

کربلا، شهر عاشقان امام حسین(ع)

کاظمین، آخرین مقصد یا اولین

تور کاظمین به صورت ساعتی و یا یک روز میباشد که در آن به زیارت حرم شریفه امام موسی کاظم علیه‌السلام و امام جواد (ع) خواهید رفت به این نکته توجه داشته باشید که اغلب زیارت حرم این دو بزرگوار یا در اولین روز تور میباشد یا در آخرین روز اگر هواپیمای شما در نجف بنشیند در آخرین روز به زیارت حرمین خواهید رفت ولی اگر در بغداد هواپیمای شما بنشیدند در اولین روز به زیارت حرمین شریفه خواهید رفت که در بلیط هواپیمای شما و در تور نیز این مورد ذکر خواهد شد.

 

سامرا، زیارت حرمین شریفین

اگر که از لحاظ امنیتی مشکلی وجود نداشته باشد در تور سامرا به زیارت حرم بزرگواران امام هادی (ع) و امام حسن عسگری (ع) و حضرت نرجس خاتون مشرف خواهید شد.

 

سامرا، زیارت حرمین شریفین

بازگشت از تور به چه شکلی است؟

نحوه بازگشت از تور همانند رفت آن میباشد یعنی اگر که به صورت هوایی رفته باشد از فرودگاه نجف به تهران بازخواهید گشت و اگر زمینی رفته باشید به مرز مهران رفته و سپس با اتوبوس به شهر خود خواهید رفت.

 

هزینه کودک در تورکربلا به چه صورتی است؟

برای اطلاع از هزینه کودک در تور بهتر است تا با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید در این خصوص اطلاعات لازم را در اختیار شما بگذارند.

 

تور کربلا به چه مدارکی نیاز دارد؟

1- گذرنامه و ویزا از مهم ترین مدارک برای تور خواهد بود به خاطر بسپارید که داشتن گذرنامه (پاسپورت) با دارا بودن 6 ماه اعتبار امری الزامی خواهد بود.

2- هزینه ورود به عراق ۱۰ دلار

3- هزینه خروج از کشور45000تومان

4- به یاد داشته باشید حتما تست منفی پی سی آر به همراهتان باشد و حتما باید جواب آن منفی باشد زمان انجام دادن آن نیز باید 72 ساعت قبل از پرواز باشد.

نکات مهی که باید قبل از سفر کنترل کنید: تاریخ گذرنامه خود را کنترل کنید تا از اعتبار آن اطمینان حاصل فرمایید. وضعیت خروج خود را چک کنید (ممنوع الخروج بودن) هزینه های خود را با آژانس یا گروه مسافرتی خود صاف کنید تا با بالا رفتن نرخ دلار مواجه نشوید.

 

تور کربلا به چه مدارکی نیاز دارد؟

بهترین هتل‌های کربلا

هتل های متفاوت و زیادی در کربلا وجود دارند گروه زیارتی یاس برای شما بهترین هتل ها را به همراه سه وعده اصلی غذایی به همراه آشپز ایرانی رزرو خواهد کرد. چند تا از هتل های معروف در کربلا شامل موارد زیر میشود.

نکات ضروری برای زائرین تور کربلا

نکاتی را باید به هنگام سفر بخاطر بسپارید که این نکات از این قرار است.

1- دقت کنید تا گذرنامه تان حتما مهر بخورد.

2- دارو های خود را به همراه داشته باشید و مطمئن شوید داروهایتان جزو داروهای ممنوعه نباشد زیرا اجازه حمل آن را به شما نمیدهند.

3- از اماکنی که دارای علامت عکس برداری ممنوع هستن عکس نگیرید.

4- گوشی همراه خود را به داخل حرم ها نبرید.

5- شماره همراه رئیس کاروان را داشته باشید و همچنین آدرس هتل را نوشته یا به خاطر بسپارید.

6- از آب های پلمپ و تصفیه شده استفاده کنید به هیچ عنوان از شیر آب، آب نخورید.

 

جمع بندی

در این مطلب با نحوه سفر، مقاصد سفر، مدارک مورد نیاز و نکات ضروری که باید آشنا شدید به یاد داشته باشید داشتن اطلاعات کافی شما را در داشتن تجربه بهتری از زیارت کمک میکند. همچنین آژانس زیارتی یاس انواع تورهای کربلا را با بهترین کیفیت ارائه میکند برای دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید به صفحه ی تور کربلا مراجعه کنید و یا در صورت تمایل با کارشناسان ما در بخش تماس با ما تماس حاصل فرمایید.

4.5 4 رای ها
این مطلب مفید بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها