نکات مهم تور کربلا

نکات مهم تور کربلا

تور کربلا یکی از پر متقاضی ترین تور ها در ایران میباشد. زیرا که این سفر موجب زیارت و دیدن حرم های مطهر امام حسین (ع) و امام علی (ع) و دیگر امامان میشود. برای آنکه زیارت و سفر بهتری را داشته باشید نیاز است تا با نکات مهم تور کربلا آشنا شوید.

 

تفاوت تور زمینی و هوایی تور کربلا

اولین موردی که در مورد تور کربلا باید دانست این است که تور کربلا به دو شکل هوایی و زمینی برگزار میگردد. یکی از سوالاتی که افراد در این مورد دارند این است که کدام یک بهتر است و کدام یک امن تر است؟ باید درباره ی این سوال بگوییم که تنها تفاوت این دو نوع فقط در زمان آن و راحتی سفر میباشد یعنی در تور هوایی شما از تهران تا نجف را با هواپیما در مدت زمان دو ساعت طی میکنید اما در تور زمینی ابتدا باید با اتوبوس تا مرز بروید و سپس دوباره در عراق با اتوبوس تا نجف بروید که به طبع در این روش هم شما دیرتر به مقصد میرسید. اما از لحاظ امنیت هر دو نوع تور با یک دیگر هیچ تفاوتی ندارند و از لحاظ امنیتی مسیر های منتهی به شهر ها و حرمین شریفه امن میباشد.

 

تفاوت تور زمینی و هوایی تور کربلا

بیشتر بخوانید: راهنمایی سفر به کربلا و تور کربلا

 

توصیه‌های مهم در تور کربلا

1- خودمراقبتی، رمز سلامتی در تور کربلا

از آنجایی که عراق سالیان زیادی را درگیر جنگ با آمریکا و سپس درگیر با جنگ بر علیه تروریست ها بوده است به همین خاطر زیرساخت های خدماتی و رفاهی آن تا حدودی ضعیف میباشد به همین خاطر نمیتوان توقع هتل های لوکس و یا بهداشت بسیار خوبی را از آن داشت اما اگر که شما تورتان را آژانس زیارتی یاس تهیه کرده اید میتوانید توقع خدمات مطلوبی را به همراه هتلی مناسب داشته باشید.

یکی از نکات مهم تور کربلا خودمراقبتی است به شما کمک میکند تا زیارت خوب و بی دردسری را تجربه کنید  به نکات خود مراقبتی قبل و حین سفر عمل کنید. همچون تزریق واکسن آنفلوانزا و مننژیت قبل از سفر استفاده از آب های پلمپ شده استفاده از غذا های تمیز همچنین اگر که داروی خاصی مصرف میکنید آن را به همراه خود داشته باشید اما حتما به لیست داروهای ممنوعه توجه کنید زیرا بعضی از دارو ها را اجازه ندارید با خود به همراه داشته باشید اگر که به همراهتان باشد اجازه سوار شدن به هواپیما را به شما نمیدهند البته اگر دارو به گونه ای است که حتما باید با خود آن را به همراه داشته باشید به رئیس کاروان یا راهنمای تور اطلاع دهید تا در این باره شما را راهنمایی کنند.

 

خودمراقبتی، رمز سلامتی در تور کربلا

 

2- صحبت های راهنمای تور را جدی بگیرید

به طور کلی تور کربلا سفری 5 روزه یا نهایت یک هفته ای میباشد در این سفر شما همسفرانی دارید به همین خاطر باید سعی کنید با آنها به خوبی رفتار کنید در نظر داشته باشید که افرادی که از آژانس شما را هم راهی میکنند سالیان سال درباره‏ی این سفر تجربه دارند و این مسیر را رفته و برگشته اند به همین خاطر برای آنکه برای خود و اطرافیانتان دردسر درست نکنید و سفر خوبی با تجربه خوبی را داشته باشید بهتر است که به توصیه های آنها گوش دهید. در نظر داشته باشید که زمانی که در این سفر هستید سعی نکنید به صورت خودسر عمل کنید و خلاف صحبت های راهنمای تور عمل کنید به عنوان مثال در همان زمان هایی که به شما گفته میشود زیارت کنید نه کمتر نه بیشتر زیرا با این کار ممکن است از گروه جا بمانید و یا گم شوید و هم برای خودتان هم برای گروه دردسر ایجاد کنید.

 

صحبت های راهنمای تور را جدی بگیرید

3- از هر چه می‌بینید نمی‌توانید عکس و فیلم بگیرید!

در تور کربلا به جز کربلا شما به سه شهر دیگر نجف، سامرا و کاظمین خواهید رفت به همین خاطر حواستان باشد که از هرچه که برایتان جالب است عکس و فیلم نگیرید عکس و فیلم بردای در بعضی از مکان ها ممنوع است پس به قانون احترام بگذارید. همچنین همراه داشتن موبایل در حرم ها مطلقا ممنوع میباشد پس به هیچ عنوان تاکید میکنیم به هیچ عنوان گوشی خودتان را در داخل حرم نبرید و حتما آن را به قسمت امانات حرم تحویل دهید و سپس به زیارت بروید. همچنین به جز مواردی که گفته شد در عراق اماکن حساس نظامی و نظامی های بسیاری برای ایجاد امنیت حضور دارند از مکان ها و افراد نظامی عکس و فیلم نگیرید.

 

از هر چه می‌بینید نمی‌توانید عکس و فیلم بگیرید!

4- نکات مهمی که نباید فراموش کنید

به توصیه های گفته شده و توصیه هایی که در ادامه میگوییم به دقت عمل کرده تا سفر خوش و آرامی را داشته باشید.

1- از آب های پلمپ استفاده کنید آب لوله کشی در عراق مناسب خوردن نمیباشد.

2- از لیوان های مشترک استفاده نکنید.

3- از گوشی تلفن همراه خود مراقبت کنید.

4- از تردد های غیر ضروری بپرهیزید.

5- شماره راهنما تور و آدرس هتل را داشته باشید.

 

جمع بندی

در این مطلب با نکات مهم تور کربلا آشنا شدید به خاطر داشته باشید که عمل کردن به نکاتی که گفته شد میتواند برای شما سفر آسوده ای را رقم بزند. همچنین در نظر داشته باشید که آژانس زیارتی یاس ارائه دهنده تور کربلا در همه فصول با بهترین کیفیت میباشد برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تور کربلا با کارشناسان ما در بخش تماس با ما تماس حاصل فرمایید.

0 0 رای ها
این مطلب مفید بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها