هر آنچه که باید درباره پیاده روی اربعین بدانیم

هر آنچه که باید درباره پیاده روی اربعین بدانیم

مشرف شدن به کربلا معلی، چند سالی است که در میان اقوام گوناگون از هر نقطه ای از جهان برای محبان اباعبدالله (ع) رایج شده است. در ادامه هر آنچه که شما عاشقان اهل بیت، برای آماده شدن به این سفر و پیاده روی اربعین باید بدانید، به شما خواهیم گفت.

برای اطلاع از زمان و قیمت تور کربلا کلیک فرمایید.

 

صدور پاسپورت اولین مرحله پیاده روی اربعین

همان طور که میدانید برای آماده شدن به این سفر مقدس، نیازمند پاسپورت هستید که ابتدا باید برای صادر شدن آن مراحلی را گذرانده و فرم هایی را پر کنید. در کل مبلغ 204000 تومان + هزینه پست برای انجام تمام مراحل برای آماده سازی مدارک نیاز است. اگر مشکلی در مدارک شما وجود نداشته باشد، تنها بین 5 تا 7 روز برای آماده سازی و ارسال پاسپورت شما زمان نیاز است.

صدور پاسپورت اولین مرحله پیاده روی اربعین

بیشتر بخوانید: نحوه دریافت پاسپورت برای تور کربلا

وسایل و لوازم ضروری برای پیاده روی اربعین

1. پوشیدن کفش منلسب و راحت برای پیاده روی در طولانی ترین ساعت
2. به همراه داشتن دمپایی نرم و سبک
3. لباس مناسب و خنک
4. برای حمل راحت تر وسایل خود پیشنهاد میشود وسایلتان را در کوله پشتی قرار دهید.
5. وسایل شخصی
6. وسایل بهداشتی
7. اگر بیماری زمینه ای دارید، قرص های خود را فراموش نکنید.
8. همراه داشتن قرص مسکن
9. سیم کارت عراقی در صورت نیاز
10. ماسک
11. عینک دودی
12. کرم ضد آفتاب و کلاه برای جلوگیری از نور خورشید بر سر و صورت
13. مایع دستشویی
14. شامپو
15. شارژر موبایل + پاوربانک
16. پماد زینک اکساید برای جلوگیری از آسیب های پوستی بر اثر نورخورشید و گرما
17. دستمال
18. لیوان
19. چسب زخم
20. ناخن گیر
21. برای بانوان گیره روسری و گیره مو اضافی

وسایل و لوازم ضروری برای پیاده روی اربعین

بیشتر بخوانید: وسایل و توصیه های ضروری در سفر به کربلا

 

عبور از مرز و مرزهای امن بین ایران و عراق

در واقع تنها چهار مرز دارای امنیت مابین ایران و عراق موجود می باشد که شامل مرزهای: خسروی، مهران، شلمچه و مهران می باشد. مرز خسروی واقع در کرمانشاه است، مرز چذابه و شلمچه در خوزستان واقع می باشد و مرز مهران هم واقع در ایلام می باشد.

 

راه های زمینی برای رسیدن به نجف و کربلا

برای سفر زمینی و پیاده روی به نجف و کربلا نیاز است، که از یکی از مرزهایی که برای شما مثال میزنیم عبور کنید. مرزهای دارای امنیت اعم از: مهران، چذابه، شلمچه و خسروی می باشند که شما قادرید از این مرزها راهی این سفر معنوی شوید. مرزهایی که معمولا تمام زائرین از آن عبور می کنند، مرز مهران و چذابه می باشد که زائرین پس از عبور از مرز میتوانند به صورت زمینی( پیاده یا اتومبیل) خود را به نجف برسانند.

 

تاریخ شروع پیاده روی اربعین

اغلب زائرین از تاریخ 16ام الی 17 ام صفر آماده پیاده روی اربعین می شوند تا در روز اربعین در آن مکان روحانی حضور داشته باشند. اما شما قادرید بنابر، برنامه ریزی و دلایل خود زودتر از این تاریخ شروع به حرکت کنید. در واقع پیاده روی از نجف تا کربلا بین، سه روز زمان می برد. به طور معمول شما قادرید روزانه بین 8 تا 9 ساعت پیاده روی داشته باشید تا از نجف به کربلای معلی برسید. بر حسب معمول پیاده روی اربعین بعد از به جا آوردن نماز صبح آغاز شده و در هنگام غروب برای به جا آوردن نماز مغرب و اشاء به توقف می رسد. اگر در گرما اذیت می شوید قادرید که بعد از نماز مغرب تا 6 صبح پیاده روی داشته باشید و در زمان صبح تا عصر که هوا بسیار گرم است به استراحت بپردازید.

تاریخ شروع پیاده روی اربعین

بیشتر بخوانید: سفر به کربلا در ایام اربعین

 

تغذیه و محل اقامت در طول مسیر

یکی از برتری های پیاده روی اربعین این است که، محل اقامت و تغذیه در آن کاملا به صورت رایگان می باشد. درواقع عراقی ها مهمان نوازی زیادی در مقابل زائرین حسین ابن علی (ع) دارند، و مکان هایی برای استراحت، آب، غذا،میوه، میان وعده و… را برای زائرین در نظر گرفته اند. در نتیجه شما نیازی نسیت هیچ مواد غذایی را در طول مسیر به همراه خود داشته باشید، زیرا عراقی ها مقوی ترین تغذیه را برای زائرین در نظر گرفته اند.

 

چه چیزهایی را با خود نبریم؟

شما باید توجه داشته باشید که هر چیز سنگینی که حمل کردن آن برای شما دشوار است و شما را به سختی می اندازد را حذف کنید. شما باید در این سفر راحت ترین حالت ممکن را دارا باشید و از طول مسیر سفر نهایت لذت را ببرید. بنابراین از برداشتن وسایل اضافی که باعث می شود شما بار سنگینش را به دوش بکشید اجتناب کنید و تنهال وسایل شخصی، ضروری و سبک را به همراه داشته باشید. در این سفر هیچ نیازی به برداشت قاشق، چنگال، چاقو، بشقاب و… نیست، زیررا در موکب ها و بین مسیر که نیاز های تغذیه ای شما را برطرف میکنند این لوازم در کنار وعده های غذایی شما نیز است. هیچ نیازی به بردن چندین دست لباس نیست و فقط تعدادی لباس راحت و خنک به همراه داشته باشید. در موکب ها بالشت و ملحفه موجود است و نیازی نیست شما بار خود را سنگین کنید.

 

جمع بندی

سالانه تعداد زیادی زائر جهت پیاده روی اربعین، راهی این کشور مقدس می شوند. برای حفظ سلامتی خود در این سفر سعی داشته باشید بهداشت شخصی خود را به طور کامل رعایت کنید تا دچار بیماری و ویروس نشوید و در ادامه بتوانید بهترین ها را در این سفر روحانی برای خود رقم بزنید.
همکاران ما در مجموعه کربلا تور، تمام تلاش خود را میکنند تا شما بهترین سفر زمینی به کربلای معلی داشته باشید. برای دریافت اطلاعات بیشتر با همکاران ما، در کربلا تور در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
این مطلب مفید بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها