توصیه های مهم امنیتی در تور کربلا

توصیه های مهم امنیتی در تور کربلا

برای سفر به کربلا چه به صورت فردی چه در ایام اربعین و چه در تور کربلا نیاز است تا شما توصیه های مهم امنیتی در تور کربلا را بدانید این توصیه ها به شما کمک میکند تا سفر امن تری را داشته باشید در ادامه با ما همراه باشید تا این توصیه های مهم امنیتی در تور کربلا را به شما بگوییم.

 

توصیه مهم جهت حفظ امنیت در سفر به کربلا

1- هرگونه حمل و نقل مواد مخدر ممنوع است و با بدترین شکل ممکن ماموران امنیتی با آن برخورد میکنند همچنین یکسری از دارو ها هم در عراق ممنوع است که میتوانید با کلیک بر روی لیست-داروهای-ممنوعه-در-عراق این لیست را دانلود کنید و مشاهده نمایید در صورتی که به داروی خاصی نیاز دارید و آن دارو در لیست قرار داده شده وجود دارد حتما پیش از هرچه با مدیر کاروان یا مدیر تور مشورت نمایید.

2- حتما در طول سفر با مدیر کاروان یا مدیر تور هماهنگ باشید و حتما بنا بر برنامه تور عمل کنید و از انجام دادن کارهای خارج از برنامه تور جدا بپرهیزید.

3- در زمان عبور از مرز به علت شلوغی ممکن است که معطل شوید سعی کنید با خون سردی و صبر این مدت را سپری کنید و به همیچ عنوان با ماموران به بحث و جدل نپردازید.

4- در صورتی که افراد یا اشیا مشکوکی را مشاهده کردید سعی کنید که مسئولین مربوطه را از این موضوع مطلع سازید.

5- در سفر سعی کنید که تنها مدارک مورد نیاز همچون پاسپورت و گذرنامه همراهتان باشد البته در حال حاضر کشور عراق گذرنامه را برای زائرین ایرانی برداشته است سعی کنید تا مدارک غیر ضروری همچون گواهینامه، کارت ملی و یا موارد دیگر به همراهتان نباشد.

6- با ماموران عراقی ارتباط برقرار نکنید و از آن ها فیلم و عکس نگیرید همچنین از هیچکسی لباس، عروسک، کیف، چمدان یا موارد دیگر را نگیرید.

7- در طول مسیر چه رفت چه برگشت مراقب ساک ها و چمدانتان باشید و به هیچ عنوان آن را به دست افراد که نمیشناسید نسپارید همچنین با خود اشیا قیمتی حمل نکنید همچون طلا، زیورآلات و …

8- پس آنکه در هتل مستقر شدید نام هتل و آدرس آن را در جایی بنویسید و آن را به همراه خود داشته باشید همچنین حتما شماره تماس مدیر کاروان یا مدیر تور را به همراه خود داشته باشید تا اگر خدایی نکرده گم شدید بتوانید به سادگی به هتل برگردید.

9- از سوار شدن در مشاین های شخصی به شدت بپرهیزید و به هیچ عنوان سوار ماشین های شخصی نشوید در این خصوص آژانس زیارتی یاس سعی کرده است تا با هتل های نزدیک به حرم همکاری کند تا دیگر نیازی نباشد شما از ماشین برای رفتن به زیارت استفاده کنید.

10- موبایل خود را به هیچ عنوان در اختیار اشخاص غریبه قرار ندهید.

 

توصیه مهم جهت حفظ امنیت در سفر به کربلا

حتما بخوانید: وسایل و توصیه های ضروری در سفر به کربلا

 

11- در صورتی که میخواهید به زیارت بروید به یاد داشته باشید اشیا ممنوعه را با خود نبرید (موبایل، چاقو، دوربین و …) پیش از ورود به حرم حتما باید تلفن همراهتان و کفش هایتان را به قسمت امانت حرم تحویل دهید در صورتی که بخواهید تلفنتان را مخفی کنید در صورتی که ماموران شما را ببینند برخورد بدی با شما خواهند داشت بنابر این سعی کنید تا به مقررات پایبند باشید.

12- در صورتی که اتفاقی برایتان افتاد سریعا آن را به مدیر کاروان اعلام نمایید.

13 – در مورد اختلافات دینی و قومی صحبت نکنید .

14- به هیچ عنوان از بیرون هتل غذا تهیه نکنید و فقط از غذایی که از طرف تور در اختیار شما قرار میگیرد استفاده کنید کیفیت غذا های توراهی در کربلا پایین است و ممکن است در صورت مصرف آن مسموم شوید.

15- صحبت ها و هشدار های مدیر تور یا کاروان را جدی بگیرید و به آن عمل کنید.

16- در روز تحویل هتل حتما دو بار اتاق خود را چک کنید تا چیزی جای نگذارید.

17- در زمان سفر زیاد به فکر خرید سوغاتی نباشید و سعی کنید تا از معنویت زیارت لذت ببرید.

18- پیش از خروج از هتل برای زیارت موارد ایمنی را بررسی کنید و حتما از قفل بودن در اتاق خود مطمئن شوید.

19- از فیلم برداری یا عکس برداری از مناطق ممنوعه به شدت بپرهیزید.

 

سفر به کربلا

حتما بخوانید: بهترین زمان برای سفر به کربلا

توصیه های پیش و هنگام سفر به کربلا

1- سعی کنید تا 3 ساعت پیش از پرواز در فرودگاه مربوطه حضور یابید.

2- مدارک مورد نظر برای سفر گذرنامه پاسپورت و کارت واکسن است در صورتی که نمیدانید چگونه پاسپورت بگیرید میتوانید مقاله نحوه دریافت پاسپورت برای تور کربلا را مطالعه کنید. همچنین به یاد داشته باشید تا در مورد مدارک حتما از آژانس یا کاروان زیارتی سوال نمایید چون ممکن است بخشی از قوانین نسبت به زمان تغییر کند.

3- در تمام طول سفر کارت شناسایی خود را با خود به همراه داشته باشید.

4- دارو های مصرفی خود را به همراه داشته باشید اما پیش از هر چیزی چک کنید که در لیست ممنوعه قرار نداشته باشند. اگر که دچار بیماری های مزمن هستید پیش از سفر با دکتر مشورت کنید.

5- اغلب مواقع هر کاروان زیارتی اتوبوس مخصوص به خود را برای ترانسفر مسافرین دارد بنابر این پیش از سوار شدن به اتوبوس نام دفتر زیارتی مربوطه و اطلاعات آن را چک کنید.

6- به هم سفران خود احترام بگذارید و با متانت با آن ها برخورد کنید همچنین در زیارت های دسته جمعی از کاروان خارج نشوید.

7- مراقب وسایل شخصی خود باشید و آنان را جا نگذارید.

8- در صورت کشف مواد مخدر از فردی با قوانین عراق با او برخورد میشود.

9- به ساعت پذیرش هتل توجه کنید بعضی از هتل ها پذیرش 24 ساعته دارند یعنی که شما مجاز هستید در هر زمانی که بخواهید از آن خارج و یا به آن وارد شوید اما بعضی از هتل ها فقط تا 12 شب پذیرش دارند و پس از آن نمیتوانید به آن وارد شوید پس در صورتی که قصد فتن به زیارت را دارید به این نکته توجه کنید.

10- فقط و فقط از آب معدنی های پلمپ شده استفاده کنید در نظر داشته باشید آب شیر آب شرب نیست و فقط برای شست و شو است.

به عنوان نکته آخر باید بگوییم که امیدواریم تا این توصیات به شما کمک کند تا زیارتی راحت را تجربه کنید.

3.3 6 رای ها
این مطلب مفید بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها