بهترین زمان برای سفر به کربلا

بهترین زمان برای سفر به کربلا

سالیانه تعداد بسیاری از زائرین از کشور های دیگر برای زیارت حرم امام حسین (ع) به کربلا میروند. همچنین سالیانه تعداد کثیری از هموطنانمان با تور کربلا و یا به صورت شخصی به کربلا سفر میکنند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید سالیانه حدود به 30 میلیون نفر به کربلا وارد میشود اگر که که میخواهید از بهترین زمان سفر به کربلا مطلع شوید این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

 

چه زمانی بهترین زمان برای سفر به کربلاست؟

 

از آنجایی که سالیانه تعداد زیادی از زائرین به کربلا برای زیارت حرم معصومین میروند و تعداد سالیانه زائرین چیزی حدود به 30 میلیون نفر میباشد. برای آنکه شما بتوانید با آسودگی به کربلا برای زیارت سفر کنید نیاز است تا از زمان مناسب برای رفتن به کربلا اطلاع یابید در واقع بهترین زمان سفر به کربلا را میتوان بر مبنا فاکتورهایی دسته بندی کرد همچون آب و هوا، مناسب های مذهبی یا جمعیت در ادامه ما بهترین زمان سفر به کربلا را بر اساس این سه فاکتور بررسی خواهیم کرد.

 

چه زمانی بهترین زمان برای سفر به کربلاست؟

بیشتر بدانید: راهنمایی سفر به کربلا و تور کربلا

 

بهترین زمان سفر به کربلا از نظر آب و هوا

 

به طور کلی آب و هوای عراق گرم و خشک میباشد به همین خاطر اگر که در ایام گرم سال به آنجا سفر کنید ممکن است سفر خوشایندی نداشته باشید به همین خاطر سعی کنید در فصول گرم سال به کربلا سفر نکنید بر اساس تحقیقات صورت گرفته بدترین ماه ها برای سفر به کربلا تیر و مرداد میباشد در این ماه ها گرمای هوا در کربلا به دما 47 درجه میرسد و از طرفی دیگر بهترین ماه های سفر به کربلا فروردین، مهر، آبان، دی میباشد که هوا مطلوب تر است.

همچنین به خاطر بسپارید که سردترین زمان در کربلا ماه بهمن میباشد و یا به عبارتی در بهمن ماه دما به پایین ترین حد خود در عراق میرسد. البته به این نکته هم توجه کنید که به نسبت گرمایی بودن و یا سرمایی بودن خودتان زمان سفر به کربلا را انتخاب کنید زیرا برای فردی میتواند بهمن ماه بهترین زمان سفر به کربلا باشد و برای فردی دیگر مهر ماه بهترین زمان سفر باشد.

 

بهترین زمان سفر به کربلا از نظر آب و هوا

بیشتر بدانید: نکات مهم تور کربلا

 

بهترین زمان سفر به کربلا از نظر وجود جمعیت

 

به طور کلی کربلا به جز آنکه شهری مذهبی باشد شهری توریستی نیز هست و معمولا اگر که به کربلا سفر کرده باشید به جز مردم همان منطقه مردمی از دیگر کشور ها را نیز در آنجا دیده اید. اگر که میخواهید در سفر به کربلا به کثرت جمعیت بر نخورید باید که در زمان هایی به کربلا بروید که در آن ماه ها مناسبت مذهبی وجود نداشته باشد و همچنین از ماه های پر سفر کربلا نیز نباشد. البته در نظر داشته باشید که شما میتوانید برای اطلاع از زمان مناسب سفر به کربلا با کارشناسان ما تماس برقرار کنید تا در این زمینه شما را راهنمایی کنند و همچنین میتوانید با مراجعه به صفحه تور کربلا از آخرین تور های ارائه شده مطلع گردید.

 

بهترین زمان سفر به کربلا از نظر مناسبت های مذهبی

 

از آنجایی که کربلا شهری مذهبی میباشد و افراد برای زیارت به آن سفر میکنند پس به طبع ولادت و شهادت ائمه معصومین میتواند تعیین کننده بهترین زمان سفر به کربلا از لحاظ مناسب های مذهبی باشد که در این بین تاسوعا و عاشورا و اربعین دو تا از بهترین زمان های سفر به کربلا میباشند. در این زمینه پیشنهاد میکنیم که مقاله سفر به کربلا در ایام اربعین را حتما مطالعه فرمایید. اگر که میخواهید در ایام مذهبی به کربلا سفر کنید حتما کثرت جمعیت را مد نظر داشته باشید زیرا در این زمان جمعیت زیادی از کشور های دیگر به عراق وارد میشوند.

 

بهترین زمان سفر به کربلا از نظر مناسبت های مذهبی

جمع بندی

 

در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعاتی را درباره مناسب ترین زمان ممکن برای رفتن به کربلا را در اختیار شما بگذاریم و متوجه شدید که فصل های گرم همچون تابستان زمان مناسبی برای سفر به کربلا نیست و بهترین زمان فصول سرد سال میباشد که در آن زمان آب و هوا در عراق و کربلا مطلوب تر میباشد. همچنین در کنار آن متوجه شدید که دما هوا در فصول گرم سال میتواند تا 48 درجه سانتی گراد برسد که به علت گرما هوا ممکن است شما در این سفر اذیت شوید. البته این نکته را هم فراموش نکنید که در فصول سرد سال درست است که هوا مطلوب است اما از آنجایی که عراق کشوری بیابانی میباشد دما هوا در شب میتواند تا 2 درجه سانتی گراد افت کند.

اگر که نیازمند دریافت اطلاعات بیشتر در مورد کربلا و تورهای آن میباشید میتوانید از طریق صفحه تماس با ما با کارشناسان مربوطه ارتباط برقرار کنید.

3.8 9 رای ها
این مطلب مفید بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها