سفر به کربلا در ایام اربعین

سفر به کربلا در ایام اربعین

پیاده روی اربعین یکی از اجماع های بزرگ در جهان است که مسلمانان جهان بخصوص شیعیان از سراسر جهان سعی میکنند تا در آن شرکت کنند این پیاده روی در عراق از نجف به کربلا صورت میپذیرد که افراد از نجف با پای پیاده به سمت کربلا راهی میشوند همچنین بسیاری از افراد دوست دارند تا بجای اینکه از تور کربلا برای زیارت استفاده کنند به جای آن در ایام اربعین به کربلا بروند. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعاتی را در مورد سفر به کربلا در ایام اربعین در اختیار شما قرار دهیم.

 

نکات مهم سفر اربعین

 

پیاده روی اربعین، سفر کربلا و تور کربلا برای افرادی که این مسیر را بار های زیادی طی کرده اند عادی و سهل است. اما برای کسانی که برای بار اول است که این مسیر را میخواهند طی کنند شاید کمی دشوار باشد به همین خاطر بهتر است که قبل از اقدام به پیاده روی اربعین کمی در مورد آن اطلاعات داشته باشید تا زیارت آسوده تری را تجربه کنید.
همچنین بخاطر داشته باشید تا وسایلی همچون کفش مناسب پیاده روی، کوله پشتی، لباس مناسب، واحد پول عراق ، کرم ضد آفتاب و دیگر لوازم ضروری را به همراه خود بیاورید.

 

 نکات مهم سفر اربعین

بیشتر بخوانید: راهنمایی سفر به کربلا و تور کربلا

 

در پیاده‌ روی اربعین چه بخوریم؟

 

برای سفر به کربلا در ایام اربعین باید به نکاتی دقت کنید. اولین نکته را که باید در این مورد بدانید این است که چه بخورید به خاطر داشته باشید که در پیاده روی اربعین بخاطر پیاده روی سوخت و ساز بدن بالا میرود به همین خاطر بیشتر نیاز به آب پیدا میکند پس در نتیجه نوشیدن آب را از یاد نبرید. اگر چنانچه آب کافی به بدنتان نرسانید بدنتان زود خسته میشود و این موضوع میتواند باعث نارحتی شما شود.
اما در نظر داشته باشید که یکی از مشکلات رایج در پیاده روی اربعین مشکلات گوارشی است و دلیل آن نیز بخاطر نوشیدن آب های ناسالم و یا نوشیدن آب یخ است برای آنکه با این مشکل رو به رو نشوید حتما از آب های پلمپ شده استفاده کنید و همچنین از نوشیدن آب یخ بپرهیزید زیرا نوشیدن آب یخ بخصوص به هنگام پیاده رفتن مسیر باعث ایجاد مشکل در دستگاه گوارش تان میشود.

 

 در پیاده‌ روی اربعین چه بخوریم؟

مسیر های پیاده روی اربعین

 

پیاده روی اربعین دارای دو مسیر اصلی است یکی بغداد به کربلا و دیگری نجف به کربلا که معمولا مسیر نجف به کربلا مسیر پر محبوب تری است زیرا در ابتدا باید به نجف رفت و زائران میتوانند به زیارت امام علی بروند و سپس به سمت کربلا راه بیوفتند.
زائران به دو صورت هوایی و زمینی میتواند از ایران به عراق بروند که در این خصوص میتوانند با پرواز مستقیم به نجف بروند. و یا به سمت مرز بروند و سپس از آنجا با اتوبوس به سمت نجف راهی شوند. که در این خصوص مرزهای مهران، شلمچه و چزابه وجود دارند. همچنین در نظر داشته باشید در صورت مراجعه به مرز به علت شلوغی مرز در ایام اربعین ممکن است که مجبور شوید تا شب را در کاروانسرا سپری کنید.

در نظر داشته باشید که پس از زیارت امام علی (ع) مسیر کربلا را در پیش بگیرید و به هیچ عنوان سعی نکنید پس از زیارت در حرم بمانید زیرا به علت شلوغ بودن ایام اربعین از هرگونه تجمع غیر ضروری بپرهیزید. این نکته را نیز باید متذکر شویم که در مسیر نجف به کربلا هر 50 متر یک موکب وجود دارد که خدمات آن رایگان و صلواتی میباشد. طول مسیر نجف تا کربلا 82 کیلومتر میباشد که به صورت تقریبی بین 2 الی 5 روز ممکن است رسیدن شما از نجف به کربلا طول بکشد. همچنین از آنجایی که مسیر شلوغ میباشد سعی کنید زمان پیاده روی تان را تنظیم کنید و بهتر است که بعد از نماز صبح شروع به پیاده روی کنید و در بین ساعت 3 الی 5 یک موکب را برای استراحت شبانه خود بیابید. در خود کربلا نیز میتوانید از افرادی که منازل شان را در اختیار زائرین قرار میدهند استفاده کنید همچنین موکب ها نیز آماده خدمات رسانی به زائرین میباشند.

 

 مسیر های پیاده روی اربعین

 

مرزهای مشترک ایران و عراق برای ایام اربعین

 

برای سفر زمینی به عراق شما میتوانید این کار را از طریق مرزهای زمینی انجام دهید که در این خصوص 4 پایانه وجود دارد که این پایانه ها از این قرار میباشند.

 

1- پایانه مرزی مهران:

 

مرز مهران یکی از معروف ترین و شلوغ ترین پایانه های مرزی در ایام اربعین میباشد این پایانه واقع شده در جنوب ایلام است. از پایانه مهران تا نجف چیزی حدود به 4 الی 6 ساعت مسیر در پیش است.

 

2- پایانه مرزی شلمچه:

 

این پایانه مرزی در خوزستان واقع شده است و از آن تا نجف چیزی حدود به 4 الی 7 ساعت مسیر در پیش دارید.

 

3- پایانه مرزی چذابه:

 

این پایانه نیز واقع شده در خوزستان است و از چذابه تا نجف چیزی حدود 4 الی 7 ساعت مسیر در پیش دارید.

 

4- پایانه مرزی خسروی:

 

این پایانه واقع شده در استان کرمانشاه میباشد و با نجف حدود 5 الی 7 ساعت فاصله دارد.

نکته: البته این نکته را در نظر داشته باشید که در ایام اربعین پایانه های مرزی به صورت 24 ساعته باز هستند.

 

مرزهای مشترک ایران و عراق برای ایام اربعین

بهترین ساعت عبور از مرز چه زمانی است؟

 

برای آنکه در مرز به شلوغی نخورید و راحت تر بتوانید از آن عبور کنید به خصوص در ایام اربعین که مرز بسیار شلوغ است. بهتر است که سعی کنید صبح زود یا اوایل شب به مرز بروید معمولا در این زمان ها مسافرین کمتری حضور دارند.

آژانس زیارتی یاس با 15 سال سابقه اجرایی در زمینه تور کربلا و انواع تور های زیارتی همچون تور مشهد و تور سوریه به ارائه خدمات میپردازد برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص تور های ما میتوانید به صفحات تور مورد نظر مراجعه کرده و یا با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

3 1 رای
این مطلب مفید بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها