دریافت ویزای عراق

دریافت ویزای عراق

سالانه تعداد زیادی افراد از کشورمان برای زیارت حرم امام حسین (ع) وارد کربلا میشود در حال حاضر تور کربلا یکی از پر تقاضا ترین تور های زیارتی میباشد. برای آنکه شما بتوانید برای زیارت به کربلا مشرف شوید باید پاسپورت و ویزا داشته باشید در این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با نحوه ی دریافت ویزای عراق آشنا کنیم.

 

انواع ویزای عراق

 

برای آنکه شما به کشوری وارد شوید نیازمند ویزای آن کشور هستید. این موضوع در مورد کشور عراق نیز صدق میکند برای آنکه شما بتوانید برای زیارت وارد عراق شوید نیازمند ویزای عراق میباشید. به صورت کلی ویزای عراق به دو شکل کلی کوتاه مدت که به آن ویزای زیارتی یا سیاحتی نیز میگویند و نوع دیگر نوع ویزا بلند مدت میباشد که به نام ویزای کاری نیز شناخته میشود. همچنین باید اضافه کرد که شما میتوانید به دو شکل انفرادی و گروهی برای ویزای عراق اقدام بفرمایید.

 

1- ویزای انفرادی عراق

 

پیش تر در مورد انواع ویزا توضیح دادیم و دریافتید که دو نوع ویزا وجود دارد یکی کوتاه مدت و یکی بلند مدت و همچنین اشاره کردیم که برای شما میتوانید ویزا را به دو صورت فردی و گروهی دریافت کنید برای آنکه شما ویزا انفرادی را دریافت کنید نیاز است تا با مراجعه به سفارت عراق و پر کردن فرم های درخواست و همچنین ارائه مدارک مورد نیاز درخواست ویزای خود را تحویل سفارت دهید.

 

ویزای انفرادی عراق

بیشتر بدانید: راهنمایی سفر به کربلا و تور کربلا

 

2- ویزای گروهی عراق

 

همانطور که از اسم این ویزا پیداست این ویزا به شکل گروهی صادر میشود به این صورت که تمامی مدارک تحویل یک فرد میشود و آن فرد برای بقیه گروه درخواست ویزا میدهد به عنوان مثال برای رفتن به کربلا با تور کربلا تمامی مدارک تحویل مدیر کاروان میشود و او برای تمامی گروه درخواست ویزا میدهد همچنین باید اضافه کرد که در این نوع ویزا تمامی دردسر ها را یک فرد متحمل میشود اما باید به یک نکته نیز اشاره شود که اگر چنانچه مدرک یک فرد در کاروان مشکل داشته باشد ویزا به صورت گروهی صادر نمیشود تا نقص به وجود آمده رفع شود.

 

3- انواع ویزای کاری و بلندمدت عراق

 

پیش تر به دو نوع ویزا که برای کار و سفر میباشد اشاره کردیم حال باید بگوییم که خود ویزای بلند مدت یا کاری به دو نوع میباشد که این دو نوع عبارت اند از ویزای متعدده و اعتیادیه که در ادامه به هر یک به صورت جدا خواهیم پرداخت.

 

ویزای کاری و بلندمدت عراق

بیشتر بدانید: نکات مهم تور کربلا

 

1- ویزای اعتیادیه

ویزای اعتیادیه ویزایی کاری با دارا بودن 3 ماه اعتبار میباشد.

 

2- متعدده عراق

اما ویزای متعدده با ویزای اعتیادیه متفاوت میباشد و دارنده آن حق چندین بار ورود و خروج از خاک عراق را دارد همچنین این ویزا با ویزای قبلی در مدت اعتبار نیز متفاوت میباشد و به صورت 3 یا 6 ماهه و یا 1 ساله صادر میگردد.

 

مدت اعتبار ویزای عراق

همانطور که در بالا گفتیم برای زیارت کربلا نیازمند ویزا میباشید ویزای کوتاه مدت دارای 3 ماه اعتبار میباشد یعنی از زمانی که ویزا صادر میشود شما سه ماه فرصت دارید تا به کربلا سفر کنید همچنین باید به این نکته توجه داشته باشید که با این ویزا تنها یک بار میتوانید وارد خاک عراق و از آن خارج شوید یعنی آنکه اگر شما یک بار وارد عراق شوید و از آن خارج شوید دوباره بعد از دو ماه نمیتوانید با همان ویزا وارد عراق شوید همچنین به این نکته توجه داشته باشید که با ویزای کوتاه مدت نهایتا شما میتوانید یک ماه در عراق اقامت کنید.

 

مدت اعتبار ویزای عراق

قیمت ویزای عراق

 

یکی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت ویزا نوع ویزا میباشد و اینکه شما درخواست ویزای فردی، گروهی، کاری یا سفری کنید بر قیمت ویزا اثر میگذارد. در حال حاضر قیمت ویزا عراق 41 دلار میباشد اما باید بگوییم که فعلا ویزا عراق رایگان میباشد البته این تصمیم فعلی عراق میباشد و در آینده ممکن است که تصمیمی متفاوت در این باره اتخاذ کنند.

 

نحوه دریافت ویزای عراق

 

برای آنکه ویزای فردی را دریافت کنید نیاز است تا خود فرد به سفارت برود و درخواست بدهد ولی اگر که نیازمند ویزای گروهی کربلا هستید باید مدارک تان را تحویل مدیر کاروان دهید تا مدیر کاروان کارهای دریافت ویزا را انجام دهد در نظر داشته باشید که اگر مدارک تان کامل نباشد برای شما ویزایی صادر نخواهد شد تا ایرادات را بر طرف کنید.

 

 نحوه دریافت ویزای عراق

مدارک مورد نیاز ویزای عراق

پس از تکمیل درخواست باید مدارکی را تحویل دهید که این مدارک شامل موارد زیر میباشد.

1- اصل پاسپورت به همراه امضا (درای حداقل 6 ماه اعتبار)

2- عکس مخصوص ویزا یا پاسپورت

3- اصل و کپی شناسنامه

4- اصل و کپی کارت ملی

5- رضایت‌نامه برای مجوز خروج

6- مدارک مربوط به اشتغال (اشتغال به تحصیل یا اشتغال کارگزینی)

7- گواهی بیمه پزشکی

8- گواهی سلامت پزشکی

 

سامانه سماح و ویزای عراق برای اربعین

تا قبل از دو سال پیش کسانی که میخواستند در پیاده روی اربعین شرکت کنند مجبور بودند که ویزای عراق را دریافت کنند اما اکنون تنها با نام نویسی در سامانه سماح میتوانند در این مراسم با شکوه شرکت کنند.

 

چگونه در سامانه سماح ثبت‌نام کنیم؟

برای نام نویسی در سایت سماح ابتدا شما باید احراز هویت داخل سایت انجام بدهید سپس به دفتر خدمات زیرتی که در نزدیکی محل سکونت خودتان وجود دارد بروید و گذر نامه معتبر و دو عدد عکس 3*4 همرا خود داشته باشید. گذرنامه متقاضیان اربعین باید شش ماه اعتبار داشته باشد.

 

برای دریافت اطلاعات در مورد تور کربلا و قیمت آن همچنین تور سوریه میتوانید به صفحات آن در سایت مراجعه فرمایید. همچنین در صورت وجود هرگونه سوال در مورد تور های ارائه شده میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

2.8 4 رای ها
این مطلب مفید بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها