معرفی اعمال سفر کربلا

اعمال سفر کربلا

کربلا یکی از مهم ترین شهر های زیارتی دنیا است. این شهر به واسطه مقبره سید الشهدا و حضرت عباس به یکی از قطب های مذهبی دنیا تبدیل شده است. در طول سال افراد زیادی به این شهر مقدس سفر می کنند. اما در ایامی نظیر محرم، صفر، تاسوعا و عاشورا تعداد زائران به اوج خود می رسد. در این شهر، ایام محرم هر ساله در اوج شکوه برگزار می شود. اگر که در آینده توانستید به زیارت کربلا با تور کربلا یا به صورت فردی نائل شوید سعی کنید تا اعمال سفر کربلا را به جا آورید.

 

اعمال سفر کربلا و معرفی آن ها

با قاطعیت می توان بیان کرد تجمع زائران در این ایام به اوج خود نزدیک می شود. از همین رو قصد داریم در خصوص اعمال سفر کربلا، اعمال قبل سفر و اعمال حین سفر اطلاعاتی را به صورت مختصر در اختیارتان بگذاریم. با ما همراه باشید.

 

اعمال سفر کربلا و معرفی آن ها

بیشتر بخوانید: نحوه دریافت پاسپورت برای تور کربلا

 

اعمال قبل از سفر کربلا

به راستی هر فرد عاشق امام حسین و سید الشهدا مگر چند بار عازم کربلا می شود؟ پس باید تمامی آداب و رسوم های و اعمال قبل از سفر کربلا را به خوبی بداند تا بتواند زیارتی درخور را تجربه نماید. در ادامه به اعمال قبل سفر کربلا به صورت مفصل می پردازیم.
چرا که عده ای از افراد عازم سفر به کربلا هستند اما در خصوص آداب و رسوم قبل از سفر به این شهر شگفت انگیز، هیچ چیز نمی دانند. پس با ما همراه باشید تا در این خصوص اطلاعاتی را کسب نمایید. اعمال قبل از سفر کربلا به شرح ذیل می باشند.

سعی کنید سه روز قبل از سفر به کربلا روزه بگیرید. سعی کنید روز سوم غسل کنید. در روز سوم سعی کنید خانواده خود را جمع کنید و اقدام به خواندن دعای مخصوص نمایید. سپس از منزل خود خارج شوید و با خشوع و افتادگی اقدام به خواندن ذکر مخصوص نمایید.
این ذکر عبارت است از: لا اله الَّا الله و الله اکبرُ و الحمدُلله. سعی کنید این ذکر را به تعداد بسیار زیاد تکرار نمایید. سعی کنید قبل از حرکت از منزل به حمد و ثنای خدا مشغول شوید. نکته مهم در خصوص اعمال سفر کربلا این مورد است که قبل از این سفر از اطرافیان و دوستان خود طلب حلالیت نمایید.

 

اعمال قبل از سفر کربلا 

بیشتر بخوانید: بهترین زمان برای سفر به کربلا

 

اعمال حین سفر به کربلا

سعی کنید در هنگام ورود به کربلا و مراجعه به اقامتگاه، حتما به زیارت سید الشهدا بروید. سعی کنید در طول سفر برای همسفران خود مشکل ایجاد نکنید و با روی گشاده با آن ها برخورد نمایید. دقت کنید در این سفر از غذاهای لذیذ استفاده نکنید تا اوضاع و احوال خانواده سید الشهدا را در این سفر درک نمایید. اگر در طول این سفر با زائری برخورد کردید که نیاز به کمک داشت حتما به وی کمک کنید. زائر کربلا مانند شخصی است که حج گذار است در نتیجه آداب دان باشید و آداب زیارت را نگه دارید.

سعی کنید جامع تمیز بپوشید و از مراجعه به حائز، با لباس کثیف خودداری کنید. اگر آداب این سفر را رعایت کنید مثل این است که ثواب حج را نصیب خود کرده اید. زمانی که به نینوا رسیدید سعی کنید در این مکان مقدس از آرایش خودداری کنید و بیشتر به راز و نیاز مشغول شوید.

هنگامی که آب فرات را مشاهده کردید 100 مرتبه ذکر الله اکبر بگویید و 100 مرتبه ذکر لا اله الا الله و 100 مرتبه هم صلوات بفرستید. اگر امکانش فراهم بود حتما با آب فرات غسل کنید. بعد از انجام غسل حتما ذکر مخصوص را قرائت کنید. سعی کن برای وارد شدن به حائز حسینی حتما از درب شرقی استفاده کنید. نزد زیارتگاه سید الشهدا تسبیحات امیرالمومنین و فاطمه زهرا را فراموش نکنید.

 

اعمال حین سفر به کربلا

بیشتر بخوانید: بهترین هتل های کربلا

 

نزد قبر سید الشهدا نماز های واجب و مستحب را به جا آورید.( این روایت از امام باقر نقل شده است که می فرمایند: هر کس پیاده به زیارت امام حسین (ع) برود، خداوند به تعداد هر قدمی که بر می دارد، هزار حسنه برایش می نویسد و هزار گناه از او محو می کند و هزار درجه در بهشت او را بالا می برد.) این روایت را محمد بن سلمان از زبان امام محمد باقر نقل کرده است.

 

هنگامی که به کربلا رسیدید حتما این سوره را قرائت نمایید

زمانی که به کربلا رسیدید میتوانید زیارت وارث را بخوانید با کلیک بر روی لینک قرار داده شده میتوانید این زیارت را دانلود نمایید.

 

روایات و احادیثی در مورد اعمال سفر کربلا

از امام صادق (ع) روایت شده است: هر کس با آب فرات غسل کند و به زیارت امام حسین (ع) برود، از گناهان پاک می شود مانند روزی که از مادر متولد شده است، اگرچه گناهانش کبیره باشد. طبق روایتی که از ابوسعید مدائنی نقل شده است روزی از امام صادق (ع) پرسید تسبیحات حضرت علی و فاطمه زهرا را برایم نقل بده و او این چنین توضیح داد.
اعمالی که در زیارتگاه امام حسین دارای ثواب زیادی است خواندن دعا است. در نتیجه در شهر کربلا از دعا و راز و نیاز غافل نشوید. چرا که ثواب دعا در شهر کربلا و در زیارتگاه سید الشهدا از ثواب و ارج و قرب بالایی برخوردار است. می توانید از صحیفه کامله دعای مد نظر خود را قرائت نمایید.

از خوردن هرگونه خاکی در آن مکان مقدس خودداری کنید. اما سجده و امور زیارتی را به صورت کامل انجام دهید. موردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که هر مدل عقیده و اعتقادی قابل احترام است. در نتیجه اگر در حین سفر با عقایدی خارج از عقاید خود مواجه شدید به هیچ عنوان به فرد مورد نظر و عقاید وی بی احترامی نکنید. در روز پایانی سفر از همسفران خود درخواست حلالیت نمایید و به راز و نیاز خود بپردازید و از سید الشهدا خداحافظی نمایید.

 

جمع بندی

در این نوشته سعی کردیم تا به اعمال سفر به کربلا قبل و حین سفر اشاره کنیم و بپردازیم همچنین شما میتوانید با مراجعه به صفحه تور سوریه قیمت این تور و زمان برگزاری آن را مشاهده نمایید همچنین کربلا تور برگذار کننده تور کربلا هوایی هتل 5 ستاره نیز میباشد برای اطلاعات بیشتر به صفحات آن در سایت مراجعه نمایید.

3.9 49 رای ها
این مطلب مفید بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها