معرفی کشور سوریه

معرفی کشور سوریه

کشور سوریه یکی از کشور های قاره آسیا میباشد که به طور دقیق در در جنوب غرب آن واقع شده است یکی از دلایل محبوبیت سوریه وجود مکان های مذهبی و تاریخی بسیار در آن میباشد. یکی از تور های محبوب تور سوریه میباشد البته این نکته را هم باید بگوییم که تور سوریه در حد تور کربلا متقاضی ندارد در ادامه به معرفی کشور سوریه خواهیم پرداخت.

 

جغرافیا کشور سوریه

 

برای معرفی کشور سوریه در ابتدا باید به جغرافیا آن بپردازیم. سوریه در آسیا واقع شده که از نظر جغرافیایی در منطقه جنوب غرب این قاره واقع شده است. این کشور از سمت غرب با مدیترانه در ارتباط است سه تا از مهم ترین بنادر این کشور عبارت اند از بانیاس، طرطوس و لاذقیه همچنین این کشور بیشترین مرز زمینی را در ابتدا با سوریه و سپس با عراق دارد. به جز این کشور ها سوریه با لبنان، فلسطین و اردن نیز مرزهای مشترک دارد. از لحاظ آب و هوایی این کشور آب و هوای گرم و خشک دارد ولی در نواحی جنوب غربی دارای آب هوای معتدل میباشد.

 

جغرافیا کشور سوریه

بیشتر بخوانید: اماکن زیارتی سوریه

تاریخچه کشور سوریه

 

سوریه از کشور های قدیمی قاره آسیا میباشد از لحاظ تاریخی سوریه جزو تمدن های گوناگونی بوده است و در طول تاریخ توسط کشور های گوناگونی بر آن فرمانروایی شده است همچون مصری ها، ایرانی ها، یونانی ها، اعراب و … سوریه در گذشته جزوی از سرزمین شام بوده است در حال حاضر دیگر کشوری به نام شام وجود ندارد اما در گذشته این کشور شامل سوریه امروزی، لبنان، فلسطین و اردن بوده است.

علت نام گذاری این کشور به فرانسوریان بر میگردد پس از جنگ جهانی اول فروپاشیدن حکومت عثمانی ها فرانسویان سوریه را مستعمره خود میکنند و با توجه به تاریخ کهن این کشور نام سوریه را بر آن نهادند. طبق نظر تاریخ دانان کشور سوریه کشوری کهن میباشد و از لحاظ تاریخی عمر زندگی مردم در آن را چیزی بالغ بر پنج هزار سال تخمین میزنند.

سوریه در طول تاریخ فراز و نشیب های بسیاری را پشت سر گذاشته است و در طول تاریخ به دست اقوام زیادی افتاده است به همین خاطر در این کشور اماکن تاریخی بسیاری جود دارد که هر کدام از آن ها به دوره خاصی تعلق دارند. تعدادی از مکان های تاریخی سوریه که هر کدام به تمدن و دوره خاصی تعلق دارند عبارن اند از: شهر پالمیرا، شهر معلولا، دژ کردان، مسجد اموی، آپامئا که هر کدام از آنها به اعراب، رومی ها و یا آرامی ها میباشد. پس از حمله مسلمانان به سوریه و تصرف آن اسلام وارد فرهنگ مردم این کشور شد حاکمان زیادی در این کشور حکومت کرده اند همچون صلاح الدین ایوبی یکی از مکان های تاریخی در کشور سوریه قلعه و مقبره صلاح الدین میباشد.

 

تاریخچه کشور سوریه

بیشتر بخوانید: معرفی شهر کربلا

 

پایتخت و شهر های مهم کشور سوریه

 

در حال حاضر دمشق پایتخت سوریه است این نکته را هم باید بگوییم که به آن دروازه های تاریخ نیز میگویند دمشق از کهن ترین شهر های جهان است طبق نظر کارشناسان در این زمینه و طبق یافته های تاریخی از این شهر عمر تمدن و زندگی در این شهر به چیزی حدود به 8 الی 10 هزار سال قبل از میلاد مسیح میرسد این شهر شاهد رشد و نمو انسان های زیادی بوده است و همچنین این شهر شاهد ایجاد و نابودی بسیاری از تمدن های کهن میباشد پس از تصرف این شهر به دست جهان اسلام رفته رفته این شهر به یکی از مهم ترین شهرهای مسلمانان بدل شد و امویان آن را مرکز خلافت خود قرار دادند و در این دوره این شهر پیشرفت های چشمگیری داشت. در طی هزاران سال شاعران، دانشمندان، اندیشمندان و … زیادی از این خطه برخاستند و به پیشرفت علم و دانش کمک کردند. از شهر های مهم سوریه میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

1- حلب

2- ادلب

3- حسکه

4- حماه

5- دیرالزور

6- دمشق

7- درعا

8- رقه

9- طرطوس

10- قنیطره

11- لاذقیه

شهر های مهم کشور سوریه

اقتصاد کشور سوریه

 

از پایه های اصلی و اساسی در کشور سوریه کشاورزی است به طوری که طبق گزارشات سازمان ملل چیزی نزدیک به نیمی از مردم زندگی شان در ارتباط با کشاورزی میباشد به جز کشاورزی و تاثیر آن در اقتصاد، سوریه از صادر کنندگان نفت میباشد به طوری که سالانه 300 هزار بشکه نفت تولید میکنند به جز این موارد این کشور به علت دسترسی به دریای مدیترانه دسترسی خوبی برای صادرات دارد و قسمتی از اقتصادشان را صادرات تشکیل میدهد.

 

مذهب کشور سوریه

 

دین اکثریت در جامعه سوریه مسلمان سنی است که تقریبا سه چهارم جمعیت را شامل میشود و پس از آن به ترتیب مذهب علوی، شیعیان دوازده امامی و مسیحی دین اکثریت جامعه میباشد.

 

جمع بندی

 

در این مقاله به معرفی کشور سوریه پرداختیم و شما از جغرافیا، تاریخچه مذهب و … این کشور پهناور اطلاع یافتیم در نهایت باید بگوییم که در حال حاضر سوریه پس از طی کردن فراز و نشیب های زیاد چه در سالیان اخیر و چه در تارخچه اش در حال حاضر کشور مستقلی است.

اگر که علاقه مند به دریافت اطلاعات در زمینه تور کربلا یا انواع دیگر تور های مذهبی همچون تور مشهد یا سوریه میباشید میتوانید به صفحات آن مراجعه فرمایید و یا از طریق صفحه تماس با ما با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

 

4.7 3 رای ها
این مطلب مفید بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها