آشنایی کامل با آداب زیارت امام حسین

آشنایی کامل با آداب زیارت امام حسین

از موارد ضروری که زائرین کربلا باید بدانند آشنایی کامل با آداب زیارت امام حسین (ع) میباشد در این محتوا با ما همراه باشید تا به این موضوع بپردازیم. پیشنهاد میکنیم برای اطلاع از شرایط تور اقساطی کربلا کلیک کنید.

 

آشنایی کامل با آداب زیارت امام حسین

قطعا تمامی شیعیان علاقه زیادی را به چهارده معصوم دارند و احترام خاصی برای آن ها قائل هستند. همان طور که می دانید تمامی امامان شیعه برای انسان های مسلمان قابل احترام هستند. به همین منظور در مراسمات مختلف به آن ها توجه ویژه ای می شود. با این وجود امام حسین به عنوان یکی از امامان شیعیان به شمار می رود که ارادات مردم کشور های مختلف جهان از جمله ایرانیان، نسبت به او بسیار زیاد است. در طول سال، مردم کشورمان به پاس رسیدن به ماه محرم عزاداری های مختلفی را انجام می دهند. همین مسئله نیز نشان از علاقه بسیار زیاد مردم کشورمان به امام حسین دارد. بسیاری از مردم کشورمان علاقه مند هستند تا در زمان های مختلف زائر حرم امام حسین باشند. با این وجود نیاز است تا این دسته از افراد از اطلاعات مربوط به زیارت امام حسین مطلع باشند.
در سال های اخیر مراکز توریستی بسیار زیادی به فروش تور کربلا از طریق روش های مختلف پرداخته اند. این مراکز علاوه بر فروش تور های کربلا، مبانی مختلفی مانند آداب زیارت امام حسین را نیز به شما آموزش می دهند. در همین راستا نیاز است تا شما قبل از زیارت خود، از آداب زیارت مطلع باشید تا بتوانید سفر بهتری را تجربه کنید.

 

آشنایی کامل با آداب زیارت امام حسین

بیشتر بخوانید: اعمال شب جمعه در کربلا

 

با آداب زیارت امام حسین آشنا شوید

رعایت آداب باطنی مربوط به زیارت امام حسین همواره از سوی مراجع پیشنهاد ویژه ای شده است. با این وجود رعایت آداب باطنی موجب می شود تا زمینه سازی لازم برای دستیابی به برکت زیارت امام حسین افزایش یابد.

 

غسل از آداب زیارت امام حسین

غسل از اولین آداب زیارت امام حسین به شمار می رود که رعایت آن توسط زائر بسیار مهم است. نیاز است که بدانید، غسل علاوه بر این که ظاهر انسان را پاک می کند، می تواند گناهان شما را از بین ببرد و طهارت معنوی را نیز به همراه دارد.

 

پوشیدن لباس پاکیزه

در بسیاری از روایات ذکر شده است که باید به پوشیدن پاکیزه ترین لباس خود برای زیارت امام حسین بپردازید. باید بدانید که پوشیدن لباس پاکیزه پس از غسل انجام می گیرد. البته علاوه بر روایات، تردیدی در پوشش به وسیله لباس پاکیزه نبوده و این مسئله در زیارت شما نیز موثر خواهد بود.

 

با آداب زیارت امام حسین آشنا شوید

بیشتر بخوانید: آشنایی با تمامی فضائل زیارت امام حسین

 

استفاده از نکردن از اموال زینتی

در بسیاری از روایات ذکر شده است که استفاده نکردن از اموال زینتی در حین زیارت از حرم امام حسین، موجب افزایش حس و حال خوب و مثبت در زیارت خواهد شد. علاوه بر این مسئله پیشنهاد می شود تا چهره ظاهری برای زیارت از حرم امام حسین مطلوب و ساده باشد. البته استفاده از عطر با بوی خوش و مطبوع برای زیارت پیشنهاد می شود.

 

رعایت سکوت از آداب زیارت امام حسین

در بسیاری از حدیث ها و روایات چهارده معصوم ذکر شده که بهتر است زائر در حین زیارت، برای تأسّى فرشتگان حاضر در حرم سکوت را رعایت کند. علاوه بر این مسئله سکوت در حرم باعث می شود تا زائر مسائلی جز خیر و نیکی را بر زبان نیاورد. همین مسئله نیز موجب افزایش برکت در زندگی او خواهد شد. توجه داشته باشید که علاوه بر داشتن جنبه معنوی، رعایت سکوت در حرم امام حسین موجب ارتباط قلبی بهتر شما با حضرت آقا خواهد بود. به همین منظور نیز بسیاری از زائرین توجه ویژه ای را به این مسئله دارند. این افراد در حین زیارت چیزی به غیر از خیر و نیکی را بر زبان نمی آورند.

 

رعایت سکوت از آداب زیارت امام حسین

بیشتر بخوانید: در مورد اعمال مسجد سهله و کوفه بیشتر بدانید

 

رعایت آرامش و وقار

یکی از آداب زیارت امام حسین در کربلا، این مسئله بوده که به رعایت آرامش و وقار بپردازید. وجود آرامش در درون زائر باعث می شود تا برای زیارت عجله نکند و این نشان از وقار او خواهد بود. رعایت این ادب بسیار مهم بوده و نشان از احترام بالا نسبت به سیدالشهدا دارد. به همین منظور بسیاری از زائرین توجه زیادی را به این موضوع دارند و به سایر زائران نیز پیشنهاد می کنند. این مسئله موجب تقویت آرامش در حین زیارت نیز می شود.

 

از امام حسین برای ورود اجازه بگیرید

در بسیاری از روایات چهارده معصوم ذکر شده است که برای حضور در منزل پیامبر نیز، از او برای ورود اجازه گرفته می شد. به همین منظور ورود به حرم امام حسین بدون کسب اجازه شایسته نیست و این مسئله از آداب زیارت امام حسین به شمار می رود. لذا ادب موجب می شود تا برای حضور در حرم به اجازه گرفتن بپردازید. داشتن احساسات خشوع در هنگام ورود به حرم نشان از اذن امام حسین بوده و بسیاری از اهل بیت معتقد هستند که چنین حسی نشان از رضایت امام از زائر دارد. در غیر این صورت شایسته است زائر کمی صبر کند و با کمی تحمل وارد حرم شود تا شاید این حس و حال شامل احوال او شود.

برای اطلاع از قیمت تور کربلا هوایی از تهران کلی کنید.

 

برای زیارت امام حسین پای راست خود را پیش بگذارید

نیاز است که بدانید، ورود به مکان های مقدس با پای راست به عنوان یک اصول به شمار می رود که در بسیاری از روایات مذهبی نیز به آن اشاره شده است. شاید برای شما جالب باشد اما در آداب زیارت امام حسین نیز به این مسئله اشاره شده و تاکید می شود تا برای ورود به حرم پای راست خود را پیش بگذارید. این مسئله نشان از ادب و احترام زائر نسبت به سیدالشهدا است.

 

برای زیارت امام حسین پای راست خود را پیش بگذارید

بیشتر بخوانید: معرفی و بررسی بازارهای کربلا و نجف

 

سخن پایانی
همان طور که متوجه شدید آداب زیارت امام حسین شامل موارد مختلفی می شود که نیاز به بررسی از سوی شما دارد. بنابراین اگر قصد خرید تور ارزان کربلا را دارید، می توانید قبل از هر چیزی به تهیه این تور از مراکز معتبری همچون ما بپردازید و همچنین آداب مربوط به زیارت را بررسی کنید. توجه داشته باشید که برای خرید تور حتما از خدمات مراکز معتبر استفاده کنید. چرا که این دسته از مراکز به منظور فعالیت بیشتر در این عرصه می توانند در بهبود کیفیت سفر شما موثر باشند.

0 0 رای ها
این مطلب مفید بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها