معرفی و بررسی بازارهای کربلا و نجف

معرفی و بررسی بازارهای کربلا و نجف

سفر به کربلا با تور کربلا جزو یکی از محبوب‌ ترین سفرهای زیارتی در بین ایرانیان می باشد. می‌توان گفت هر سال عده زیادی از شیعیان کربلا را به عنوان یکی از مقصدهای خود برای سفر انتخاب می کنند. سفر به شهرهایی مانند کربلا و نجف علاوه بر داشتن بار معنوی بسیار زیاد می‌‌تواند روح انسان ها را نیز جلا دهد. شیعیان بسیار زیادی از اقصی نقاط دنیا شهر کربلا و نجف را برای سفر زیارتی خود انتخاب می‌‌کنند تا بتوانند اولین و سوم امام خود را در آنجا زیارت کرده و به عبادت آن ها بپردازند. سفر زیارتی علاوه بر بار معنوی که دارند از ویژگی های دیگر نیز برخوردار می باشد. ایرانیان بسیار زیادی رسم خرید سوغاتی را دارند و هنگام بازگشت از سفر های زیارتی نیز برای دوستان و آشنایان و اقوام خود خرید انجام می‌ دهند. در این مطلب قصد داریم تا در رابطه با بازارهای کربلا و نجف اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم تا اگر قصد سفر زیارتی را دارید بتوانید از این بازارهای زیبا دیدن کرده و به خرید سوغاتی های مورد علاقه خود بپردازید.

پیشنهاد میکنیم تا از صفحه تور کربلا نوروز 1402 دیدن فرمایید.

 

بازارهای کربلا و نجف

در این قسمت می خواهیم به معرفی بازارهای کربلا و نجف بپردازیم. ابتدا به معرفی بازارهای کربلا خواهیم پرداخت. بازار های کربلا تنوع بسیار بالایی دارند و شما می توانید انواع و اقسام محصولات را در این بازارها پیدا کرده و به عنوان سوغاتی برای عزیزان خود خریداری کنید. بازار سنتی کربلا یکی از بازار های سنتی بسیار معروف این شهر می باشد. همانطور که از نام این بازار مشخصات است جزو قدیمی ترین بازار ها بوده که در نزدیکی حرم امام حسین نیز قرار گرفته است.

شما می توانید مایحتاج روزانه خود را از این بازار تهیه کنید. همچنین می توانید سوغاتی هایی مانند تسبیح، چادر، ظروف مسی، تربت کربلا، لباس، ‌طلا، جانماز و … را نیز از این بازار قدیمی و بسیار پر رونق تهیه کرده و به شهر و کشور خود ببرید. در نظر داشته باشید کربلا دارای مراکز خرید بسیار زیادی نیست که شما بتوانید محصولات بسیار با کیفیت و برند از آن جا تهیه نمایید. اما می‌ توانید از بازارهای سنتی آن استفاده کرده و صنایع دستی بسیار زیبایی از آنجا به عنوان سوغات خریداری نمایید. در خصوص خرید سوغاتی حتما به شما پیشنهاد میکنیم تا مقاله بهترین سوغات کربلا را مطالعه نمایید تا با انواع سوغاتی های کربلا آشنا شوید.

 

بازار های کربلا و نجف

بیشتر بخوانید: اعمال سفر کربلا

 

مرکز خرید العفاف در کربلا

این مرکز خرید نیز جزو یکی از مراکز خرید دیگر در خیابان حی حسین است. شما می توانید به این خیابان رفته و در این مرکز به خرید کردن بپردازید. این مرکز خرید در تمام روزهای هفته از ۸ صبح تا ۱ بامداد باز است و افراد می‌ توانند در آن به خرید کردن بپردازند. این مرکز خرید جزو مرکز خرید های بسیار پرطرفدار است که از طراحی و دیزاین خوبی برخوردار است. این مرکز خرید تمیز است و یک مکان بسیار مناسب برای خانواده هایی می باشد که می خواهند مایحتاج خود را از آن خریداری کنند. همچنین امکانات بسیار زیادی مانند وای فای رایگان، رستوران و پارکینگ رایگان نیز در این مرکز خرید وجود دارد. آدرس: کربلا، خیابان حی الحسین.

 

بازار یزال کربلا

این بازار نیز یکی از بازارهای کربلا و نجف به حساب می آید. هر روز هفته از ساعت ۸ صبح الی ۱ بامداد باز است و افراد می توانند به آن مراجعه کنند. این مرکز خرید به علت داشتن پرسنل بسیار کاربلد جزو یکی از مراکز خرید پرطرفدار به حساب می‌ آید. افراد به آن مراجعه کرده و مایحتاج خود و سوغاتی‌ های که مدنظر دارند را در این بازار خریداری می‌ کنند. قیمت مناسب اجناسی که در آن وجود دارند سبب شده است که یکی از بازارهای ارزان قیمت شهر کربلا به حساب آید. به همین دلیل نیز زائرین زیادی به آن مراجعه کرده تا بتوانند سوغاتی خود را در حجم بالا و قیمت مناسب خریداری نمایند.

 

بازار یزال کربلا از بازار های کربلا

بیشتر بخوانید: بهترین هتل های کربلا

 

فروشگاه لباس السی وایکیکی

بازارهای کربلا و نجف امروزه رونق بسیار خوبی گرفتند. همچنین با گذشت زمان این بازارها از طراحی ها و دیزاین خوبی نیز برخوردار شده اند و توانستند به جذب مشتری بپردازند. یکی از فروشگاهی که در شهر کربلا وجود دارد، فروشگاه لباس السی وایکیکی می باشد. افرادی که اهل خرید از برند های بسیار معروف هستند می‌ توانند به این فروشگاه رفته و از اجناس آن دیدن کنند. در این مرکز خرید انواع و اقسام لباس های بچه گانه،‌ مردانه و زنانه با قیمت های متوسط رو به بالا وجود دارند. اگر شما قصد رفتن به این فروشگاه را دارید می توانید به خیابان سناتور کربلا بروید و این فروشگاه لباس را در نزدیکی بانک TBI مشاهده کنید. ساعت کاری این فروشگاه تمام روزهای هفته و در ایام تعطیل از ۱۱ صبح الی ۲۴ شب می باشد. این فروشگاه جزو یکی از بهترین فروشگاه های موجود در بازار کربلا است که در کشور های دیگر نظیر ترکیه شعبه دارند.

 

بازار سدره کربلا

بازار سدره از قدیمی ترین بازارهای موجود در شهر کربلا می باشد که حال و هوای خیلی خاصی دارد. شما می توانید در این بازار قدیمی مدرنیته را نیز مشاهده کنید. شما هر چیزی را که نیاز دارید می توانید در بازار سدره کربلا دیده و خریداری نمایید. این بازار جزو مرکز خرید های بسیار شلوغ است و شما هر روز هفته و حتی در ایام تعطیل می توانید از ساعت ۸ صبح الی۲۳ شب به آن مراجعه کرده و خرید خود را انجام دهید. همانطور که از نام این مرکز خرید مشخص است در خیابان السدره کربلا واقع شده است.

 

بازار امام صادق کربلا

می‌ توان گفت بازار امام صادق کربلا یکی از بهترین بازارهای کربلا و نجف است. شما می توانید تنوع بالای اجناس را در این بازار مشاهده کنید. همچنین محصولات آن در کنار تنوع بالا از قیمت بسیار مناسبی نیز برخوردار می‌‌ باشند. می‌ توان آن را جزو بازارهای ارزان قیمت شهر کربلا به حساب آورد. شما می توانید سوغاتی های مورد نظر خود را از این بازار در تعداد بالا و قیمت بسیار پایین خریداری کنید. همچنین اسباب بازی هایی که در این بازار موجود هستند کیفیت بسیار خوبی دارند و در عین باکیفیت بودن دارای نازلترین قیمت ها نیز می باشند.

عروسک های گوناگونی در این بازار موجود است که افراد می‌ توانند با توجه به خواست و نیاز خود یکی از انواع این عروسک ها را خریداری کنند. همچنین شما در این بازار می توانید چادرهای رنگی و مشکی بسیار باکیفیت را برای بانوان خریداری کنید. نقره نیز در این بازار وجود دارد که نقش های بسیار زیبا بر روی آن موجود است. همچنین می توانید از سوغاتی های بسیار معروف مانند مهر و تسبیح و تربت خرید خود را انجام دهید. انگشتر های نقره ای که در این بازار وجود دارند می‌‌ توانند سلیقه همه افراد را برآورده کنند. همچنین لباس های سنتی عراقی که در بازار امام صادق در کربلا هستند جزو یکی از محبوب ترین سوغاتی های شهر کربلا به حساب می آیند.

 

بازار امام صادق کربلا از بازار های کربلا

بیشتر بخوانید: بهترین زمان برای سفر به کربلا

 

بازار سناتور کربلا

شما می توانید تنوع بسیار بالایی در بازارهای کربلا و نجف مشاهده کنید. البته شهر کربلا در مقایسه با شهر نجف از تنوع بسیار بیشتری در انواع بازارهای خود برخوردار است. به عنوان مثال بازار سناتور کربلا نیز یکی دیگر از بازارهای این شهر می باشد که در خیابان سناتور قرار گرفته است. به همین دلیل به این نام مشهور شده است. اگر شما می خواهید یکی از بهترین مراکز خرید را انتخاب کنید می توانید به این مرکز خرید بسیار معروف بروید. این مرکز‌خرید از ۱۰ صبح تا۱۱ شب هر روز باز است. یکی از ویژگی های بسیار عالی این مرکز خرید داشتن محصولات بسیار با کیفیت است. شما می توانید تنوع زیاد محصولات را در این مرکز خرید مشاهده کرده و از کیفیت عالی و قیمت بسیار مناسب آن بهره مند شوید.

 

مرکز خرید الدام آرچی کربلا

این مرکز خرید زیاد بزرگ نیست و دارای وسعت زیادی نیز نمی باشد و هر روز هفته از ساعت ۱۳ الی ۲۱ باز است. شما در این زمان می توانید به آن مراجعه کنید. اجناسی که در این مرکز خرید وجود دارند از کیفیت خوبی برخوردار هستند. در نظر داشته باشید این مرکز خرید جزو مرکز خرید های گران به حساب می‌‌ آید.‌زیرا فروشگاه های بسیار شیکی در آن وجود دارند. این‌ مرکز در خیابان سناتور کربلا قرار دارد و مسافران بسیار زیادی برای خرید سوغاتی به آن مراجعه می کنند.

 

بازار کفش کربلا

اگر می خواهید یک سوغاتی بسیار با کیفیت انتخاب کنید کفش یک انتخاب بسیار عالی می باشد. شما می توانید به بازار کربلا مراجعه کرده و از محصولات بسیار متنوع آن استفاده کنید. این بازار جزو یکی از بازارهای بسیار ارزان در شهر کربلا به حساب می‌ آید که زائرین بسیار زیادی به آن مراجعه می‌ کنند تا بتوانند اجناس مناسب را با قیمت های بسیار مقرون به صرفه خریداری کنند. شما می توانید انواع کفش های ورزشی بچه گانه، زنانه، مردانه و … از برند های بسیار مختلف را در این بازار کفش مشاهده کرده و از مدل های متنوع آن بهره مند شوید. در این مرکز خرید فروشگاه های بسیار زیادی نیز وجود دارند که شما می توانید از هر کدام از این فروشگاه ها که تمایل دارید خرید خود را انجام دهید.

 

بازار کفش کربلا از دیگر بازار های کربلا

بیشتر بخوانید: اماکن زیارتی عراق در تور کربلا

 

مجتمع الزورا کربلا بزرگترین مرکز خرید کربلا

این مرکز جزو یکی از مرکز خرید های بسیار بزرگ به حساب می‌ آید. مجتمع الزهرا کربلا دارای سه طبقه مجزا می باشد که شما می توانید تنوع بی‌ نظیر محصولات را در آن مشاهده کنید. در این بازار انواع و اقسام لوازم خانگی، لوازم آرایشی، لوازم التحریر، لوازم آشپزخانه، پوشاک و هر آنچه که شما نیاز دارید پیدا می‌ شود. قیمت‌ ها در این مرکز خرید بسیار رقابتی بوده است. به همین دلیل این مرکز جزو بازارهای بسیار ارزان در شهر کربلا به حساب می‌ آید. یکی از ویژگی‌ های بسیار عالی این مجتمع باز بودن آن از ساعت ۸ صبح الی ۲۳ شب می باشد. شما می‌توانید حتی صبح زود به این مرکز مراجعه کرده و سوغاتی مورد نظر خود را خریداری کنید.

 

معرفی بازارهای نجف

در این مطلب قصد داشتیم تا در رابطه با بازارهای کربلا و نجف صحبت کنیم. در مطالب بالا بیشتر در رابطه با بازارها و مراکز خرید کربلا صحبت کردیم. حال می خواهیم به بررسی بازارهای شهر نجف بپردازیم.

 

معرفی بازارهای نجف

بیشتر بخوانید: نحوه دریافت پاسپورت برای تور کربلا

 

بازار نجف اشرف

بازار نجف اشرف جزو بزرگترین بازارهای موجود در این شهر است. می‌‌ توان آن را اصلی‌ترین بازار موجود در شهر نجف نیز نامگذاری کرد. زائران و مسافران بسیار زیادی که قصد خرید سوغاتی دارند به این بازار بزرگ مراجعه کرده و می‌ توانند محصولاتی مانند چادر، جانماز،‌ تسبیح و … را از آن خریداری کنند. همچنین مغازه های دیگری مانند طلا فروشی، مغازه های لباس، صنایع دستی نیز در این بازار وجود دارند. شما در این بازار می توانید شیرینی های محلی و چای هم خریداری کرده و به عنوان سوغاتی به کشور خود ببرید.

 

مرکز خرید سیتی مال در نجف

یکی از مراکز خرید دیگر در شهر نجف مرکز خرید سیتی مال می باشد. می توان‌ گفت این مرکز خرید جزو یکی از مجهزترین و بزرگترین مرکز های خرید موجود در مرکز شیعه نشین عراق به حساب می آید. شما می توانید انواع اجناس صنایع دستی را در این مرکز مشاهده کنید. همچنین برند های معروف دنیا در آن وجود دارند. شما با مراجعه به این مرکز می‌ توانید از رستوران ها، کافی شاپ ها، مرکز سرگرمی و تفریحی کودکان،‌ سینمای سه بعدی که در آن وجود دارد، ایستگاه بازی و … استفاده کرده و اوقات فراغت بسیار عالی برای خود رقم بزنید. آدرس این سیتی مال در شهر نجف خیابان محمد مهدی الجواهری و خیابان الروان می باشد. رفتن به این سیتی مال می تواند تمام نیازهای شما را برطرف کند. هر سوغاتی که شما مد نظرتان باشد در این مرکز موجود است. شما می‌ توانید از برندهای روز دنیا نیز از در این مرکز خرید خود را انجام دهید و به عنوان سوغاتی برای عزیزان خود بیاورید.

 

مرکز خرید سیتی مال در نجف

 

جمع بندی در رابطه با بازارهای کربلا و نجف
در مطالب بالا سعی کردیم تا در رابطه با بازارهای کربلا و نجف اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم. این دو شهر زیارتی جزو شهرهای بسیار مقدس به حساب می آیند که هر سال شیعیان بسیار زیادی به آن سفر می‌ کنند تا بتوانند از آستان مقدس امام سوم و اول شیعیان بهره مند شده و به زیارت شان بپردازند. در کنار سفرهای زیارتی همواره بحث سوغاتی بسیار داغ است.
شما می توانید به بازارهای کربلا و نجف مراجعه کرده و سوغاتی مورد نظر خود را خریداری نمایید و برای عزیزانتان به عنوان تبرک بیاورید. می توان از سوغاتی های مشهور شهر کربلا و نجف جانماز و تسبیح و چادر را نام برد.

چنانچه قصد دارید تا از قیمت تور سوریه مطلع شوید به صفحه آن در سایت مراجعه فرمایید. همچنین اگر که به دنبال تور با قیمت مناسب تر هستید حتما از صفحه تور لحظه آخری کربلا نیز دیدن فرمایید.

3.1 10 رای ها
این مطلب مفید بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها