راهنمای گام به گام دریافت پاسپورت اینترنتی

راهنمای گام به گام دریافت پاسپورت اینترنتی

به تازگی برای دریافت پاسپورت تدابیر جدیدی لحاظ شده است به طوری که شما میتوانید به صورت اینترنتی درخواست گذرنامه یا پاسپورت بدید و گذرنامه تان را به صورت اینترنتی دریافت کنید در ادامه با ماه همراه باشید تا راهنمای گام به گام دریافت پاسپورت اینترنتی را به شما توضیح دهیم.

 

بررسی کامل صفر تا صد دریافت پاسپورت اینترنتی

پاسپورت یا گذرنامه به عنوان یکی از مدارک هویتی بسیار مهم برای تمامی افراد به شمار می رود که اهمیت زیادی را دارد. نیاز است که بدانید، یکی از اصلی ترین کاربرد های پاسپورت، انجام سفر های خارجی می باشد. بدین ترتیب نگهداری از آن نیز مسئله بسیار مهمی بوده که باید به آن توجه داشته باشید. لازم به ذکر است که در سال های گذشته برای دریافت پاسپورت نیاز به مراجعه به مراکزی مانند پلیس +10 بود، اما امروزه شرایط استثنائی و فوق العاده ای برای اخذ پاسپورت به وجود آمده است. نیاز است که بدانید، در حال حاضر تمامی مردم کشور ایران می توانند از طریق پنل های در نظر گرفته شده، به دریافت پاسپورت اینترنتی خود بپردازند. این مسئله باعث کوتاه تر شدن پروسه دریافت پاسپورت نیز شده است.
در سال های اخیر مراکز توریستی زیادی در سراسر کشورمان تاسیس شده اند که در حین فروش تور های مختلف مانند تور کربلا، راهنمایی های لازم را بابت دریافت پاسپورت کربلا نیز ارائه می دهند. قطعا درخواست گذرنامه به صورت اینترنتی می تواند مزیت های بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. توجه داشته باشید که قبل از ارائه درخواست خود، نیاز است تا اطلاعات زیادی را در رابطه با شرایط دریافت گذرنامه اینترنتی به دست بیاورید. در غیر این صورت ممکن است تا با مشکلات زیادی در مسیر دریافت اینترنتی پاسپورت خود، مواجه شوید.

 

بررسی کامل صفر تا صد دریافت پاسپورت اینترنتی

بیشتر بخوانید: وسایل مورد نیاز سفر به کربلا با اتوبوس

 

شرایط دریافت پاسپورت اینترنتی

قبل از هر چیزی نیاز است تا شما با سامانه اینترنتی برای دریافت پاسپورت خود آشنا شوید. نیاز است که بدانید، شما می توانید با مراجعه به این سامانه، در مدت زمان یک هفته ای به دریافت پاسپورت اینترنتی خود بپردازید. توجه داشته باشید که این پاسپورت هیچ تفاوتی را با پاسپورت هایی که به صورت حضوری دریافت می کردید، ندارد. شرایط دریافت گذرنامه اینترنتی از دو طریق امکان پذیر است که شامل سامانه سخا به آدرس www.sakha.epolice.ir و نرم و افزار کاربردی پلیس من می شود. بسیاری از افراد برای دریافت پاسپورت خود به صورت اینترنتی، به استفاده از نرم و افزار پلیس من می پردازند. تاکنون افراد زیادی از طریق این نرم و افزار، به ثبت درخواست خود پرداخته و گذرنامه خود را در کمتر از یک هفته دریافت کرده اند.
نیاز است که بدانید، برای دریافت نرم و افزار پلیس من، نیاز است تنها به وب سایت www.police-man.ir مراجعه کرده و به دریافت برنامه پلیس من از طریق این لینک بپردازید. پس از نصب نرم و افزار پلیس من می توانید وارد برنامه شوید و از بخش خدمات مربوط به گذرنامه، مدارک و اطلاعات درخواست شده را پر کنید. لازم به ذکر است که در صورت ارائه اطلاعات لازم به صورت صحیح، می توانید گذرنامه خود را در کمترین زمان دریافت کنید.

پیشنهاد میکنیم تا با مراجعه به صفحه شرایط تور اقساطی کربلا از شرایط این تور مطلع شوید.

 

قبل از انجام مراحل دریافت پاسپورت اینترنتی به کجا مراجعه کنیم؟

نیاز است که بدانید، افراد مختلف برای این که بتوانند به دریافت پاسپورت اینترنتی بپردازند، قبل از هر چیزی باید به پلیس +10 مراجعه کنند. برای انجام مراحل دریافت اینترنتی پاسپورت، نیاز است تا به احراز هویت خود در پلیس +10 بپردازید. در چنین شرایطی این مرکز شما را تایید کرده و شما مجوز انجام پروسه دریافت گذرنامه اینترنتی را خواهید داشت. توجه داشته باشید که در غیر این صورت امکان دریافت گذرنامه به صورت اینترنتی برای شما امکان پذیر نخواهد بود.

برای اطلاع از قیمت تور کربلا هوایی 4 روزه کلیک کنید.

 

شرایط دریافت پاسپورت اینترنتی

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره مسجد سهله

 

مدارک مورد نیاز برای دریافت گذرنامه به صورت اینترنتی

  1. داشتن اصل شناسنامه، کارت ملی و تاییدیه ثبت احوال از ابتدایی ترین مدارکی بوده که باید به همراه داشته باشید. در صورت نداشتن مدارک فوق، نیاز است تا تاییدیه های مربوط به آن ها را دریافت کنید. همچنین افراد بالای 15 سال باید به ارائه شناسنامه عکس دار بپردازند.
  2. داشتن یک قطعه عکس شش در چهار با شرایطی که آقایان به صورت کلاه، عینک، زیورآلات و کراوات باشند. پیشانی و گوش های هر دو سمت آقایان باید به صورت کامل مشخص باشد. توجه داشته باشید که رنگ لباس باید با رنگ پس زمینه متفاوت باشد. بانوان نیز باید با مقنعه یا روسری به رنگ تیره عکس بگیرند و از داشتن زیورآلات در عکس خودداری کنند.
  3. افراد زیر 18 سال باید از طرف پدر قیم قانونی داشته باشند.
  4. توجه داشته باشید که نظامیان شاغل یا بازنشسته باید مدارک بیشتری را نسبت به مردم عادی ارائه دهند. بنابراین نیاز است تا این مدارک توسط این دسته از افراد مورد بررسی قرار بگیرد.
  5. مدرکی مبنی بر اجازه محضری برای بانوان متاهل
  6. بانوانی که همسر آن ها فوت کرده، باید گواهی فوت همسر یا اصل شناسنامه باطل شده را داشته باشند.
  7. اصل طلاق نامه برای آن دسته از بانوانی که از همسر خود جدا شده اند.
  8. اصل و کپی کارت پایان خدمت و یا معافیت هوشمند آقایان از خدمت مقدس سربازی، به همراه موافقت نامه سازمان نظام وظیفه عمومی
  9. دانش آموزان نیز باید گواهی مربوطه را از محل تحصیل خود دریافت کرده و به سازمان وظیفه عمومی ارائه دهند.

 

مدارک مورد نیاز برای دریافت گذرنامه به صورت اینترنتی

بیشتر بخوانید: گذرنامه زیارتی

 

آموزش دریافت پاسپورت اینترنتی

  1. در مرحله اول وب سایت egozar.epolice.ir را در مرورگر خود باز کنید و وارد این سامانه شوید.
  2. در سمت راست وب سایت گزینه های مختلفی وجود دارد که یکی از آن ها، درخواست گذرنامه است. برای درخواست پاسپورت اینترنتی خود بر روی این گزینه کلیک کنید.
  3. با انتخاب گزینه درخواست پاسپورت اینترنتی، صفحه ای برای شما باز می شود که اطلاعات مختلفی در آن به شما ارائه خواهد. در قسمت زیرین این صفحه، تیک گزینه موافقم را فعال کنید.
  4. توجه داشته باشید که در صورتی که فرد کمتر از 18 سال سن داشته باشد و یا خانم متاهل باشد، باید اطلاعات مختلفی را در رابطه گواهی امضا ارائه و تایید کند. توجه داشته باشید که این گواهی از قبل باید به صورت سندی تهیه شده باشد.
  5. در مرحله بعدی نیاز است تا اطلاعات هویتی و فردی از سوی شما به صورت کامل تکمیل گردد.
  6. پس از پر کردن اطلاعات فوق، وارد صفحه جدیدی می شوید که مربوط به اطلاعات ظاهری شما می باشد. در این صفحه نیاز است تا اطلاعات مانند رنگ چشم، گروه خونی، قد، وزن، رنگ پوست و … ارائه دهید. همچنین در این صفحه گزینه ای به نام ممیزه وجود دارد. افرادی که در ظاهر خود دارای نشانه های خاصی مانند ماه گرفتگی هستند، باید قسمت ممیزه را نیز فعال کنند.
  7. در صفحه بعدی، اطلاعات دوتن از آشنایان و دوستان شما دریافت می شود. علت دریافت این اطلاعات، این مسئله بوده که در صورت به وجود آمدن مشکل برای دارنده گذرنامه در خارج از کشور، به آشنایان آن فرد اعلام گردد.
  8. اطلاعات ارائه شده را ذخیره کنید و سپس وارد مرحله مشخصات تکمیلی خواهید شد که شامل شغل، رشته تحصیلی شما، مدرک تحصیلی، میزان تحصیلات، محل اقامت دائم و … می شود. اطلاعات فوق را نیز به صورت دقیق ارائه دهید.
  9. با تایید کردن این مرحله نیز وارد صفحه جدیدی می شود که تمامی اطلاعات ارائه شده از سوی شما را به نمایش می گذارد. نیاز است تا مجددا آن ها را مورد بررسی قرار دهید و سپس در صورت لزوم به تایید آن بپردازید.
  10. پس از گذراندن این مرحله، نوبت به پرداخت وجه اینترنتی خواهد رسید. در صورت پرداخت وجه اینترنتی را به شکل صحیح انجام دهید، به صفحه نهایی هدایت شده و باید منتظر اعلام نتیجه باشید. در صورت اعلام نتیجه مثبت پاسپورت شما ارسال می گردد.

 

آموزش دریافت پاسپورت اینترنتی

بیشتر بخوانید: اعمال مسجد سهله و کوفه

 

آیا ممکن است مدت زمان دریافت گذرنامه اینترنتی بیش از یک هفته شود؟

بله، نیاز است که بدانید، دریافت پاسپورت اینترنتی به عنوان روش ایده آل تری در مقایسه با روش مراجعه حضوری شناخته می شود، اما ممکن است اطلاعات شما نیز در درخواست گذرنامه تایید نشود. توجه داشته باشید که مدارک موردنیاز را حتما از مراجع مربوطه دریافت کنید. در صورت نیاز به ارائه یا بارگذاری مدارک بپردازید تا پروسه دریافت پاسپورت از سوی شما کوتاه تر شود. نیاز است که بدانید، تمامی اطلاعات فوق چندین بار توسط بخش های مختلف مورد بررسی قرار می گیرد. در صورت نبود اطلاعات لازم، درخواست شما مبنی بر دریافت گذرنامه رد می شود. شما می توانید پس از بررسی مجدد مدارک فوق به ارسال آن ها بپردازید. در صورت نیاز باید به مرکز پلیس +10 مراجعه کنید و با انجام مشکلات مختلف، روند دریافت گذرنامه را بسیار راحت تر کنید.

برای استعلام تور لحظه آخری کربلا کلیک کنید.

 

آیا برای سفر به کربلا، باید به دریافت پاسپورت اینترنتی بپردازیم؟

یکی از مزیت های اصلی دریافت پاسپورت اینترنتی برای آن دسته از افرادی بوده که در زمان هایی مانند اربعین، با صف شلوغ دریافت گذرنامه مواجه می شوند. دریافت پاسپورت به صورت اینترنتی موجب می شود تا این دسته از افراد مدت زمان کمتری را صرف دریافت پاسپورت خود کنند. همچنین این افراد می توانند به شکل راحت تری مراحل درخواست پاسپورت را انجام دهند. در چنین شرایطی پاسپورت موردنظر نیز در مدت زمان بسیار کوتاه تری به دست شما خواهد رسید. بنابراین پیشنهاد می کنیم تا برای دریافت پاسپورت، حتما روش اینترنتی را انتخاب کنید تا بتوانید تمامی پروسه درخواست خود را در مدت زمان کمتر و به شکل بهتری طی کنید.

 

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین جاهای دیدنی کربلا و نجف

 

آیا برای سفر به کربلا نیاز به پاسپورت است؟

نیاز است که بدانید، تمامی افرادی که علاقه مند هستند تا به کربلا و سایر کشور های مرزی ایران سفر کنند، نیاز به پاسپورت دارند. بسیاری از افراد بر این باور هستند که پروسه دریافت پاسپورت بسیار طولانی و طاقت فرسا است. به همین دلیل نیز این این دسته از افراد از دریافت پاسپورت صرف نظر می کنند. امروزه مجموعه های توریستی مانند کربلا تور که به ارائه تور ارزان کربلا می پردازند با کمک به شما در چنین شرایطی، پروسه دریافت پاسپورت اینترنتی را برای شما آسان تر می کنند. شما می توانید تنها با استفاده از خدمات این مراکز به خرید تور کربلا نیز بپردازید و از دریافت پاسپورت اینترنتی در کمترین زمان بهره مند شوید. کربلا تور در راستای رفاه حال بیشتر زائرین کربلا، برگزار کننده تور کربلا هوایی هتل 5 ستاره نیز میباشد.

4 2 رای ها
این مطلب مفید بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها