آشنایی با تمامی فضائل زیارت امام حسین

آشنایی با تمامی فضائل زیارت امام حسین

امام حسین به عنوان یکی از بزرگترین امامان شیعیان به شمار رفته که نزد ایرانیان و مردم مسلمان از احترام بسیار بالایی بهره مند است. همان طور که می دانید، مرقد امام حسین در شهر کربلا عراق بنا شده است. در طول سال مردم بسیار زیادی از سراسر کشور ایران به زیارت امام حسین می روند. زیارت امام حسین ممکن است در دوره های مختلف سال صورت بگیرد. برای مثال علاقه مردم کشور ایران برای سفر به کربلا در روز اربعین بسیار بیشتر می باشد. همان طور که می دانید، علاوه بر مردم ایران، بخش بزرگی از مردم مختلف جهان نیز برای بازدید از مرقد امام، به این شهر سفر می کنند. اما نیاز است که بدانید، زیارت امام حسین اگرچه می تواند انسان را به بخشی از آرزو های خود برساند، ثواب هایی را نیز دارد. در روایات و داستان های بسیار زیادی به فضائل زیارت امام حسین اشاره شده است.
در سال های اخیر مراکز و موسساتی که به صورت تخصصی به فروش تور های کربلا پرداخته اند. این مراکز تلاش کرده اند تا شما را با فضائل زیارت امام حسین آشنا سازند. قطعا آشنایی شما با ثواب زیارت امام حسین، باعث می شود تا شما با شوق بیشتری نسبت به انجام زیارت خود اقدام نمایید. افراد زیادی وجود دارند که تاکنون موفق به زیارت امام بزرگ شیعیان نشده اند. بدین منظور نیاز است تا این دسته از افراد با فضیلت های دینی زیارت امام آشنا باشند. این مسئله موجب می شود تا مردم کشورمان با آگاهی بسیار بیشتری نسبت به انجام امور زیارتی خود اقدام نمایند.

 

صحن حرم امام حسین

بیشتر بخوانید: سفر به کربلا با ماشین شخصی

 

از فضائل زیارت امام حسین، می توان به پاکیزه شدن از گناه اشاره داشت!

یکی از بزرگترین فضائل زیارت امام حسین، پاکیزه شدن از هر گونه گناه می باشد. در بسیاری از روایات و داستان های دینی مختلف، ذکر شده است که هر فرد با زیارت امام حسین، از هر گونه گناه پاکسازی خواهد شد. نیاز است که بدانید، افرادی که به زیارت خالصانه و عارفانه می پردازند، نزد خداوند از جایگاه و مراتب بهتری بهره مند خواهند بود. بنا بر نوشته های به دست آمده در برخی از روایات ذکر شده، خداوند گناهان گذشته و آینده مردمانی که به زیارت امام حسین می روند را به صورت کامل خواهد بخشید. نیاز است که بدانید، روایاتی وجود دارند که پاک شدن انسان از گناه را بدین گونه بیان می کنند: او همانند روز تولد خویش، از هر گونه گناه پاکیزه خواهد گشت.

 

انسان هایی که زیارت امام حسین می پردازند، آثار رهایی بخشی را حس خواهند کرد!

یکی از آثار و فضائل زیارت امام حسین بدین گونه بیان شده، فردی که خود به زیارت امام حسین رفته است، می تواند باعث رهایی و نجات دیگران نیز شود. این مسئله بدین معناست که فرد علاوه بر خود، توانسته است دیگران را نیز از دوزخ ابدی نجات دهد. بر اساس روایات به دست آمده از گفته های امام صادق، چنین بیان شده است که زائر امام حسین، در روز رستاخیر خود می تواند برای افرادی نزدیک به صد نفر از دوزخیان، طلب شفاعت کند. برخی از افراد نیز عقیده دارند که به فردی که به زیارت امام حسین رفته است، ندایی می رسد و بدین گونه به او گفته می شود: ای زائر عزیز، دست هر فردی که دوست دارید بگیرید و او را از دوزخ نجات داده و میان بهشت قرار دهید.

 

تا روز آخرت از پاداش کار خود بهره مند باشید

همان طور که می دانید، در زندگی عادی انسان ها، هر فعالیتی پس از پایان یافتن آن کار پایان می پذیرد. اما یکی از فضائل زیارت امام حسین این مسئله بوده که هر فرد با زیارت امام، می تواند تا قیامت از پاداش ها و نیکی های زیارت بهره مند شود. این مسئله بدین معناست که عمل شایسته زیارت ائمه یا همان زیارت امام حسین، تا آخرت ادامه خواهد داشت.

 

فضیلت های زیارت امام حسین

بیشتر بخوانید: اعمال سفر کربلا

 

در رابطه با این مسئله امام صادق فرموده اند: فرد زائری که به منظور رفتن به زیارت امام حسین از درب منزل خود خارج می شود، به همراه او هفتصد فرشته به دنبال او خواهند رفت. این مسئله بدین معناست که فرشتگان از درب منزل تا زمان رسیدن به مقصد، فرد زائر را همراهی خواهند کرد. پس از انجام زیارت ندایی به فرد موردنظر خواهد رسید و گفته می شود که تمامی گناهان تو بخشیده شده است. همچنین ذکر می شود که از این پس مراقب رفتار خویش در زندگی پیش روی باش. پس از رسیدن ندای موردنظر به زائر، تمامی فرشتگان فرد را تا منزل او همراهی خواهند کرد. سپس فرشتگان تا آخرین روز زندگی وی، امام حسین را زیارت خواهند کرد و تمامی پاداش های مربوط به زیارت امام، به فرد زائر خواهد رسید.

 

پاداشی فوق العاده برای زیارت زائران امام حسین در نظر گرفته شده است

بر اساس گفته های بزرگترین روایات، زائرین هدف دار که تنها هدف آن ها زیارت امام حسین می باشد، از پاداش هایی بی نظیر و بی مانند بهره مند خواهند شد. نیاز است که بدانید، رسیدن به پاداش های مربوط به زیارت امام حسین، به گونه ای بوده که دریافت آن تنها از طریق زیارت امام صورت می گیرد. یعنی شما نمی توانید از طریق روش های دیگر از وجود این پاداش ها در زندگی خود بهره مند شوید. در بسیاری از روایات پاداش های مربوط به زیارت امام حسین را همانند پاداش حج پیامبر معرفی کرده اند.

 

وعده های خدا در رابطه با زیارت امام حسین

یکی از فضائل زیارت امام حسین، وعده ای است که خدا به تمامی بندگان خود داده است. خداوند سوگند یاد نموده که هیچ یک از زائرین امام را محروم، ناامید، ورشکسته و … در روز رستاخیر نسازد. این مسئله بدین معناست که خداوند معتقد بوده که زائرین امام حسین نباید با شرایطی سخت به روز رستاخیز نزدیک شوند.

 

زیارت امام حسین در صحن ایشان

بیشتر بخوانید: معرفی و بررسی بازارهای کربلا و نجف

 

بر اساس گفته های امام باقر در این زمینه، امام حسین با لبی تشنه و به صورتی اندوهبار و مظلومانه به شهادت رسیده است. از این رو خداوند بر خود واجب کرده است تا هیچ فردی که مشتاق به زیارت امام حسین است، به صورت تشنه و اندوهبار به کوی وی نشتابد و در بارگاه امام حسین، خداوند را نخواند. این مسئله بدین معناست که خداوند به وسیله بارگاه امام حسین توسط فرد زائر خوانده نشود. به غیر از این که خداوند گرفتاری فرد زائر را رفع کند و بر عمر او بیفزاید و زندگی را برای او سرشار از زیبایی سازد.

 

انتهای آرزو ها در فضائل زیارت امام حسین

یکی از آرزو های تمامی انسان های کره زمین، رسیدن به بهشت خداوند می باشد. در همین رابطه، یکی از فضائل زیارت امام حسین برای بر آورده سازی انتهای آرزو های انسان ها، رسیدن به بهشت می باشد. در برخی از روایات چنین عنوان شده، هنگامی که خداوند بنده خود را در راه زیارت امام حسین به صورت خسته و بیدار در شبانگاهان مشاهده می کند، لطفی شامل حال او خواهد شد که بهشت را برای وی تامین خواهد کرد.

 

دوری از حسرت در روز قیامت

امام صادق از فضائل زیارت امام حسین چنین بیان کرده است که هیچ فردی در روز قیامت وجود ندارد که زیارت امام حسین نرفته باشد، و حسرت زیارت امام را نداشته باشد. چنین افرادی در روز قیامت آرزو خواهند داشت تا زندگی بار دیگر به آن ها هدیه شود تا بتوانند زیارت امام حسین را در زندگی خود انجام دهند. نیاز است که بدانید، با زوار امام حسین در روز قیامت با بهترین روش های ممکن رفتار خواهد شد و چنین افرادی نزد خداوند از کرامت بالایی بهره مند خواهند بود.

 

تشنگی امام حسین در حین شهادت

بیشتر بخوانید: وسایل و توصیه های ضروری در سفر به کربلا

 

همسایگی با اهل بیت و ائمه با زیارت امام حسین

بسیاری از مردم جهان علاقه مند به ایجاد ارتباط با پیامبر و سایر ائمه مانند امام علی و حضرت فاطمه هستند. قطعا حضور در جوار چنین افرادی باعث سعادت و خوشبختی در تمامی مراحل زندگی او خواهد شد. در این رابطه امام صادق فرموده اند که هر زائری که زیارت امام حسین را رها نکند و در تمامی مراحل زندگی به صورت مرتب به زیارت امام بپردازد، در جوار چنین کسانی قرار خواهد گرفت و به نوعی با اهل بیت همسایگی خواهد کرد. بنابراین افرادی که قصد ایجاد ارتباط با سایر ائمه را دارند و علاقه مند به حضور در جوار آن ها هستند، می توانند از این فضیلت زیارت امام حسین نیز بهره مند شوند.

 

همسایگی با اهل بیت و ائمه با زیارت امام حسین

بیشتر بخوانید: چگونه ارزان به کربلا سفر کنیم؟

 

جمع بندی
همان طور که گفته شد، فضائل زیارت امام حسین به چندین مورد محدود نمی شود و گزینه های بسیار زیادی در این رابطه وجود دارد. موارد ذکر شده تنها بخش کوچکی از فضیلت های زیارت امام بوده اند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با مراجع دینی ارتباط لازم را ایجاد نمایید و بتوانید در این رابطه اطلاعات کافی را کسب کنید. توجه داشته باشید که برخی از مجموعه هایی که به صورت تخصصی به اجرای تور های کربلا و تور سوریه می پردازند همچون کربلا تور، اطلاعاتی را در این رابطه ارائه می دهند. بنابراین شما می توانید به راحتی پس از دریافت اطلاعات لازم در این زمینه، نسبت به تهیه تور کربلا اقدام نمایید. سپس در کوتاه ترین زمان ممکن به اجرای این سفر بپردازید. ما توانسته ایم در سال های اخیر خود را به عنوان یکی از برترین برگزار کنندگان تور کربلا به مردم کشورمان معرفی کنیم.

0 0 رای ها
این مطلب مفید بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها