راهنمایی سفر به نجف

راهنمایی سفر به نجف

شهر نجف از مقاصد زیارتی مهم در دنیا است. شهر نجف بخاطر وجود حرم امام اول شیعیان سالیانه توجه تعداد زیادی از زائران را به خود جلب میکند. همچنین از نظر موقعیت مکانی این شهر با کربلا 78 کیلومتر فاصله دارد. یکی از مقاصد تور کربلا شهر نجف میباشد اما بسیاری از افراد ترجیح میدهند خودشان به نجف و یا به کربلا به صورت فردی سفر کنند چه با تور کربلا چه فردی نیاز است که شما اطلاعاتی را در مورد نجف پیش از سفر داشته باشید با ما همراه باشید تا نکات مهمی را در مورد راهنمایی سفر به نجف برای شما بیان کنیم.

 

اطلاعاتی جامع در مورد سفر به نجف

 

شهر نجف یکی از شهر های مهم عراق میباشد به قطع حائز اهمیت ترین مکان در شهر نجف حرم امام علی (ع) میباشد البته مکان های مهم دیگری نیز در شهر نجف وجود دارد مانند قبرستان وادی السلام، مسجد کوفه و سهله و … همچنین قبر پیامبرانی همچون حضرت نوح و آدم نیز واقع شده در نجف است. همانطور که گفته شد شما میتوانید با تور کربلا به نجف سفر کنید یکی از برنامه های تور کربلا زیارت نجف میباشد همچنین به صورت فردی نیز میتوانید به نجف سفر کنید. البته این نکته را از یاد نبرید که برای سفر به کربلا و نجف شما نیازمند دریافت ویزای عراق میباشید.

 

 اطلاعاتی جامع در مورد سفر به نجف

بیشتر بدانید: سفر به کربلا در ایام اربعین

 

نکاتی مهم در مورد راهنمایی سفر به نجف

1- وضعیت حمل و نقل در شهر نجف

 

یکی از نکاتی که در مورد راهنمایی سفر به نجف باید بدانید اطلاع از وضعیت حمل و نقل در نجف میباشد. شهر نجف فاقد اتوبوس و مترو است. اما شما میتوانید به راحتی با مترو و اتوبوس در آن به رفت و آمد بپردازید. شما میتوانید فاصله فرودگاه نجف تا هتل را با مینی ون، تاکسی یا مینی بوس طی کنید. اما در آینده قرار است که 3 خط مترو در نجف ساخته شود.

هزینه تاکسی نیز در نجف به این شکل است که برای فواصل کوتاه 3 درهم است برای فواصل بلند 18 درهم و برای ساعتی رفت آمد کردن باید تاکسی را به صورت ساعتی اجاره کنید. در عراق معمولا ریال ایران را نیز دریافت میکنند اما بهتر است که واحد دینار عراق را تهیه کنید.

 

2- وضعیت خورد و خوراک در سفر به نجف

 

برای میل کردن غذا حتما این نکته را در نظر بگیرید که از غذا هتل و رستوران های معتبر استفاده کنید و از رستوران های بین راهی چیزی مصرف نکنید زیرا احتمال مسمومیت وجود دارد البته اگر که با تور به سفر نجف و کربلا میروید زیاد نگران نباشید زیرا در تور برای رفاه و سلامت مسافران غذاهای سالم و مطمئن سرو میشود.
همچنین در نظر داشته باشید که به هیچ عنوان از آب های لوله کشی در عراق استفاده نکنید زیرا این آب ها به هیچ وجه مناسب برای نوشیدن نیستند و فقط برای شست و شوی مناسب هستند. و در زمان نوشیدن آب از پلمپ بودن آن مطمئن شوید.

 

وضعیت خورد و خوراک در سفر به نجف

3- بهداشت و سلامت در شهر نجف اشرف

 

از دیگر نکات مهم در مورد راهنمایی سفر به نجف اطلاع از بهداشت و سلامت در نجف میباشد. کلا بهداشت در عراق ضعیف است به همین خاطر بهتر است مراقب سلامتی خود باشید. در نظر داشته باشید حتما قبل از سفر اگر داروی خاصی مصرف میکنید آن را به اندازه روزهای سفرتان با خود به همراه داشته و حتما قبل از سفر چک کنید که داروی مورد نظر در لیست دارو های غیر مجاز نباشد اگر چنانچه دارو جزو داروهای غیر مجاز بود و شما به آن نیاز داشتید حتما به مدیر کاروان اطلاع دهید تا در این زمینه شما را راهنمایی کند.

 

درمانگاه های شهر نجف

 

اگر چنانچه در نجف یا کربلا به بیماری مبتلا شدید و نیازمند مراجعه به درمانگاه شدید باید بگوییم که در کربلا 5 درمانگاه و در نجف 4 درمانگاه وجود دارد که در نجف درمانگاهی به نام ولایت وجود دارد که مخصوص ایرانی ها است. این درمانگاه در ضلع جنوبی خیابان امام علی (ع) واقع شده است که به نام درمانگاه نبأ نیز شناخته میشود این درمانگاه متعلق به هلال احمر ایران است که در صورت نشان دادن پاسپورتتان میتوانید خدمات رایگان دریافت کنید. همچنین باید اضافه کرد که این درمانگاه، درمانگاهی شبانه روزی است.

 

بهداشت و سلامت در شهر نجف اشرف

4- آب و هوای شهر نجف اشرف

 

از آنجایی که نجف واقع شده در عراق است و عراق نیز دارای آب و هوای بیابانی است در نتیجه روز های گرم و شب های سردی دارد به همین خاطر بهتر است که چند عدد لباس گرم نیز همراه خود داشته باشید شما میتوانید با مراجعه به سایت های هواشناسی از آب و هوای نجف اطلاع یابید همچنین اگر که قصد سفر به نجف یا کربلا را با تور را دارید، میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد بهترین زمان سفر به کربلا به مقاله آن مراجعه کنید.

 

5- هتل های خوب شهر نجف اشرف

 

برای اقامت زائرین عزیز و همچنین رفاه بیشتر حال مسافرین آژانس زیارتی یاس با بهترین هتل ها در نجف همکاری میکند هتل هایی همچون هتل الخیر نجف، هتل نور العباس، نور النجف و … که تمامی هتل ها دارای درجه کیفی الف میباشند و دارای آشپز ایرانی و بهداشت خوبی هستند. و همچنین مجموعه یاس دارای اتاق گارانتی در این هتل ها است به همین خاطر شما معطلی برای دریافت اتاق هتل را ندارید و کلید اتاق های خود را مستقیم به نوبت از مدیر کاروان دریافت خواهید کرد.

 

0 0 رای ها
این مطلب مفید بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها