راهنمای سفر به سوریه

راهنمای سفر به سوریه

سفر های زیارتی جزو سفرهای بسیار پرطرفدار در بین مردم می باشند‌‌ سوریه یکی از کشورهای همسایه ایران است. مورخان قدمت کشور سوریه را به پنج هزار سال پیش نسبت می دهند. این کشور از فرهنگ و تمدن بسیار عالی و درخشانی برخوردار بوده است و هنوز هم می توان آثار و نشانه ها را درون کشور سوریه مشاهده کنید. دمشق پایتخت کشور سوریه می باشد که دارای زیارتگاه های بسیار مقدس است. حرم حضرت زینب و حضرت رقیه درون کشور سوریه قرار دارند. ایرانیان بسیار زیادی هر سال برای زیارت حرم حضرت زینب و حضرت رقیه شهر سوریه سفر می کنند. حال تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی راهنمای سفر به سوریه و شهرهای کشور سوریه پرداخته و جاذبه های گردشگری را نیز برای شما معرفی نماییم.

برای رزرو تور سوریه با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

بررسی شهرهای سوریه در راهنمای سفر به سوریه

در راهنمای سفر به سوریه شما باید با شهرهای این کشور آشنایی داشته باشید تا بتوانید یک انتخاب درست انجام دهید.

چنانچه مایل به دریافت اطلاعات در خصوص تور کربلا هستید بر روی لینک کلیک نمایید.

 

بررسی شهرهای سوریه در راهنمای سفر به سوریه

بیشتر بخوانید: معرفی کشور سوریه

 

شهر حلب

جزو یکی از پرجمعیت ترین و بزرگترین شهرهای کشور سوریه می باشد. همچنین این شهر جزو پایتخت تجاری کشور سوریه نیز حساب می شود. حلب در شمال کشور سوریه قرار دارد و به عنوان یکی از قدیمی‌ ترین شهرهای خاورمیانه محسوب می شود. در طی چند سال گذشته این شهر جزو پرترددترین شهرها بوده است و رفت و آمد بسیار زیادی به آن انجام می شده است.

 

شهر دمشق

پایتخت کشور سوریه دمشق است‌. می‌توان گفت بعد از شهر حلب، دمشق به عنوان دومین شهر پرجمعیت سوریه شناخته می شود. دمشق جزو قدیمی‌ترین شهرهای موجود در این کشور است. این شهر هر سال پذیرای افراد بسیار زیادی می باشد و افراد زیادی برای تجارت و سفرهای زیارتی به کشور سوریه سفر می کنند.

 

استان حمص

سومین شهر بزرگ در کشور سوریه می باشد و در غرب این کشور قرار دارد. آثار تاریخی بسیار زیادی در شهر حمص قرار دارند. این آثار شامل: آرامگاه الکتیب، دژ کردان، دژ حمص، مسجد النوری الکبیر و … می باشند. این استان از نظر جغرافیایی جزو بزرگترین استان کشور سوریه محسوب می‌ شود و هر سال افراد بسیار زیادی برای تفریح و تجارت به آن سفر می کنند.

 

سفر هوایی از ایران به کشور سوریه

در راهنمای سفر به سوریه شما باید در رابطه با راه های سفر نیز اطلاعاتی به دست بیاورید تا بتوانید یکی از انواع راه ها را که مطابق با سلیقه و خواست و نیاز تان است را انتخاب کنید. اگر شما می خواهید از کشور ایران به کشور سوریه سفر کنید، می توانید از طریق هوایی این کار را انجام دهید. در حال حاضر از شهرهایی مانند شیراز، اصفهان، مشهد و تهران پرواز مستقیم به دمشق سوریه وجود دارد. افراد می توانند بلیط هواپیما را خریده و از شهرهای بزرگ به شهر دمشق سوریه سفر نمایند.

 

سفر هوایی از ایران به کشور سوریه

بیشتر بخوانید: سوغات سوریه و معرفی انواع آن

 

بررسی جاذبه های گردشگری در دمشق

با بررسی جاذبه گردشگری در شهرهای مختلف می توان راهنمای سفر به سوریه را به صورت درست بررسی نمود. درون شهر دمشق مسجد جامع اموی سه مناره وجود دارد. یکی از مناره های این مسجد به رنگ سفید می باشد. این مسجد یکی از جاذبه های گردشگری در شهر دمشق است که هر سال توریست های بسیار زیادی برای دیدن به آن به شهر دمشق سوریه سفر می کنند. قلعه دمشق نیز یک سازه بسیار مستحکم می باشد که در زمان قرون وسطی بنا شده است. این قلعه در بین بابل الفرادیس و بابل الجابیه قرار گرفته است و دارای سه دروازه مجزا می باشد.

از دیگر جاذبه‌ های گردشگری در راهنمای سفر به سوریه موزه قصر الأعظم می باشد که می توانید زندگی خاندان سلطنتی را در این موزه به صورت زنده مشاهده کنید. این کاخ موزه به شکل مربع ساخته شده است و دارای ۸ گنبد کوچک می باشد. یک گنبد بزرگ در مرکز آن قرار گرفته است و به چهار ستون مرمر بسیار بزرگ تکیه داده شده است.

می‌ توان گفت تماشا کردن شهر دمشق سوریه از بالای کوه قاسمیه یک دنیای بسیار متفاوتی دارد. اگر افراد در هنگام شب به بالای کوه قاسمیه رفته می توانند چراغ زرد خانه ها و مناره های سبز مساجد را ببینند. رستوران های زیادی نیز در بافت قدیمی شهر دمشق سوریه قرار گرفته اند که هر کدام از این رستوران ها برای گردشگران خارجی دارای جذابیت زیادی می باشند. حمام ترکی نورالدین دمشق که مخصوص آقایان است بسیار مورد توجه گردشگران اروپایی قرار گرفته است. همچنین حمام ترکیه بکری که حوالی باب توما قرار دارد نیز جزو انتخاب اول گردشگران می باشد.

 

بررسی جاذبه های گردشگری در دمشق

بیشتر بخوانید: اماکن زیارتی سوریه

 

هتل های دمشق

در راهنمای سفر به سوریه و شهر دمشق بهتر است با هتل های موجود در این شهر نیز آشنایی پیدا کنید تا بتوانید هتل مناسب با سلیقه خود را انتخاب نمایید. قبل از سفر به کشور سوریه باید بدانید هتل های ۵ ستاره شهرهای مختلف این کشور از لحاظ استانداردهای جهانی درست مانند هتل های ۲ ستاره در کل دنیا می باشند. اما با کمی تحقیق و تفحص می توانید هتل های بسیار با کیفیت نیز در شهر دمشق پیدا کنید. به عنوان مثال هتل الغزال واقع در خیابان منتهی به جیش الثوره در دمشق جزو یکی از هتل های تازه ساخت می باشد که شما می توانید صبحانه را نیز در این هتل سرو کرده و از هوای بسیار بی نظیر و دمشق لذت ببرید. همچنین وسایل این هتل کاملا نو هستند. در نظر داشته باشید بعضی از پرسنل هتل به زبان انگلیسی تسلط ندارند. اتاق های این هتل رو به حیاط می باشند و جزو اتاق های بسیار پرطرفدار هستند که به سرعت نیز پر می شوند.

 

محل اقامت در سوریه برای مسافرین

گردشگران بسیار زیادی وجود دارند که عاشق مالک هاستل شهر دمشق می باشند. این هاستل در خیابان ابارا قرار دارد. مالک آن یک فرد فلسطینی می باشد که حدود ۴۰ سال در کشور استرالیا زندگی کرده است. شما می توانید در این هاستل از امکانات بسیار خوبی برخوردار شوید. همچنین می توانید درون آن به اینترنت نیز دسترسی نیز پیدا کنید.

البته افرادی که می خواهند هزینه‌ های زیادی برای هتل پرداخت نکنند، می توانند یک اتاق در خانه قدیمی اجاره و رهن کنند. معمولا دانشجویان خارجی این کار را انجام می دهند تا بتوانند هزینه‌ های خود را کاهش دهند. معمولا خانه هایی با حمام، آشپزخانه و حیاط و تراس وجود دارند که اتاق های خود را اجاره می دهند. درون این اتاق ها تخت خواب، کمد، تلویزیون و هیتر وجود دارند. همچنین آشپزخانه آن دارای تجهیزاتی است که افراد می‌ توانند از این تجهیزات استفاده کنند.

اگر شما می خواهید از یک هتل نزدیک به بازار دمشق و رستوران های آن استفاده کنید، هتل اورینت گیت هتلی بسیار مناسب می باشد. این هتل دارای ۲۵ اتاق است که افراد می‌ توانند هر کدام از این اتاق‌ ها که مد نظرشان است را رزرو کنند. همچنین در این هتل یک گاوصندوق نیز وجود دارد که افراد می توانند از آن استفاده کنند. شما می توانید به تراس این هتل رفته و شهر زیبای دمشق را تماشا کنید.

 

محل اقامت در سوریه برای مسافرین

بیشتر بخوانید: بهترین زمان سفر به سوریه

جمع بندی در رابطه با راهنمایی سفر به سوریه
در نظر داشته باشید در راهنمای سفر به سوریه نکات بسیار زیادی وجود دارند که شما باید به آن ها دقت کنید. همچنین شما می‌ توانید تور سفر به سوریه را از آژانس کربلا تور خریداری نمایید. در نظر داشته باشید هزینه سفر به سوریه بستگی به عوامل مختلفی مانند زمان سفر، نرخ دلار، نوع سفر، کیفیت هتل شما و … دارد. ایرانیان برای سفر به سوریه نیازی به ویزا ندارند و می توانند بدون ویزا ۳۰ روز در داخل کشور سوریه اقامت داشته باشند‌.

امیدواریم در این مطالب توانسته باشید اطلاعات مفیدی در رابطه با راهنمای سفر به سوریه به دست آورده باشید. اگر قصد انجام این کار را دارید میتوانید با آژانس کربلا تور همکاری کرده و لحظات خوبی را در کشور سوریه برای خود و عزیزانتان رقم بزنید. سفر سوریه در کنار زیبایی های زیادی که دارد از یک بعد عرفانی نیز برخوردار است. به همین دلیل افراد زیادی مایل هستند به این شهر معنوی سفر کنند.

شما میتوانید با مراجعه به صفحه تور کربلا نوروز 1402 از قیمت های تور نوروز ما اطلاع یابید. همچنین چنانچه قصد دارید تا توری با قیمت مناسب تر خریداری نمایید میتوانید به صفحه تور لحظه آخری کربلا مراجعه نمایید.

0 0 رای ها
این مطلب مفید بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها