فاصله کربلا تا مهران چقدر است؟

فاصله کربلا تا مهران چقدر است؟

فاصله کربلا تا مهران چقدر است؟ بهترین مرزهای خروجی به کربلا کدامند؟ فاصله پایانه های مرزی ایران تا کربلا چقدر هستند؟ همه اینها سوالاتی هستند که امروز در این مقاله به صورت کامل به شما پاسخ می دهیم. همچنین در انتها نیز نکاتی را در خصوص انتخاب مرز مناسب برای زیارت تور اربعین ذکر خواهیم کرد.

مسیرهای رسیدن به کربلا از ایران کدامند؟

پیاده روی اربعین یکی از مناسبت های مهمی است که این ایام در سال 1403 در تاریخ 12 شهریورماه انجام می شود. یکی از دغدغه های بسیاری از ما، با توجه به آنکه این مناسبت در ماه تابستان و گرمای آن واقع شده، انتخاب بهترین مسیر رفتن به کربلا می باشد.
در کل قبل از اینکه به معرفی مسیرهای رفتن به کربلا بپردازیم، ابتدا بهتر است با تمامی مسیر های رفتن به کربلا از ایران آشنا شوید. در کل 4 مسیر برای رفتن از طریق پایانه های مرزی وجود دارند که عبارتند از:

  • پایانه مرزی شلمچه: این پایانه در غرب خرمشهر قرار داشته و شما می توانید از جنوب غرب ایران و جنوب عراق وارد این کشور شوید. همچنین از نظر مسافت کمترین فاصله را با شهر بصره دارد که می تواند مسیر دسترسی به سیستم حمل و نقل کشور عراق را فراهم نماید.
  • پایانه مرزی چذابه: یکی دیگر از پایانه هایی که در استان خوزستان، 17 کیلومتری شمال غرب بستان قرار دارد، پایانه مرزی چذابه است. شما می توانید از این پایانه به استان میسان و شهر عماره رفته و از آنجا مسیر خود را به شهرهای بعدی یعنی کوت، نجف اشرف یا نصیریه ادامه دهید.
  • پایانه مرزی مهران: اگر قصد دارید در ایران از طریق نزدیک ترین پایانه مرزی به کربلا مشرف شوید، مهران انتخاب اصلی شما خواهد بود. این پایانه در استان ایلام و شهر مهران (85 کیلومتری جنوب غرب ایلام) قرار داشته و نزدیک شهر کربلا است. شما می توانید از این پایانه به بغداد و کاظمین، کربلا و نجف دسترسی داشته باشید.
  • پایانه مرزی خسروی: پایانه مرزی خسروی در کرمانشاه قرار داشته و با بغداد 173 کیلومتر فاصله دارد. همچنین شما می توانید از طریق این پایانه با طی مسافت 207-216 کیلومتر به سامرا رفته و از آنجا به بغداد و کربلا بروید.

البته دو مرز دیگر یعنی باشماق و تمرچین نیز وجود دارند. پیشنهاد میکنیم در خصوص پیاده روی اربعین مقاله هر آنچه که باید درباره پیاده روی اربعین بدانیم را بخوانید.

 

مسیرهای رسیدن به کربلا از ایران کدامند؟

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد کرایه در کربلا

 

از مهران تا کربلا چند ساعت است؟

همانطور که گفتیم، مهران یکی از نزدیکترین مسیرها برای رسیدن به کربلا است که فاصله کربلا تا مهران 279 کیلومتر می باشد. حال سوالی که پیش می آید این است که فاصله این پایانه تا شهر تهران چقدر است؟ اگر می خواهید از تهران به مهران بروید، باید در حدود 800 کیلومتر را طی کنید. این مسیر در حدود 3 برابر مسافتی است که باید در خاک عراق برای رسیدن به کربلا طی نمایید. در مجموع مسافت طی شده از تهران تا کربلا در حدود 1100 کیلومتر خواهد بود.
شما می توانید برای رفتن به مهران از تهران سوار اتوبوس شده و یا با خودرو حرکت کنید.

  • اتوبوس: اتوبوس ها یکی از به صرفه ترین راه ها برای سفرهای برون شهری هستند که معمولا در ایام اربعین بسیار پرطرفدار خواهند بود. مسیر تهران تا مهران با اتوبوس در حدود 12 – 14 ساعت است. برای این روش، اتوبوس شما از شهرهای مختلفی عبور می کند که عبارتند از: همدان، کرمانشاه، ایلام و در نهایت مهران.
    نکته: مسیر اتوبوس همچنین برای گردشگری نیز مناسب است و می تواند مناظر طبیعی خوبی در طول راه داشته باشد.
  • خودرو – مسیر اول: راه حل دیگر رفتن از تهران به مهران با ماشین های شخصی است که 2 مسیر وجود دارند. اولی 770 کیلومتر بوده و در حدود 10 ساعت به طول می انجامد. در این حالت شما از اسلامشهر، همدان، کرمانشاه و جاده ایلام به مهران وارد می شوید. هرچند این مسیر کوهستانی و پرچالش است اما مناظر خوبی دارد.
  • خودرو – مسیر دوم: در حالت دوم شما از شهرهای اراک، بروجرد، خرم آباد و در نهایت جاده ایلام و مهران عبور می کنید. این مسیر 818 کیلومتر بوده و در حدود 11 ساعت زمان می برد.

 

از مهران تا کربلا چند ساعت است؟

بیشتر بخوانید: آشنایی کامل با مسجد حنانه نجف

 

فاصله کربلا تا مهران با اتوبوس چند ساعت است؟

فاصله کربلا تا مهران چقدر است؟ همانطور که در قسمت قبل گفتیم این فاصله در حدود 280-283 کیلومتر است که تا حد پارکینگ خودروها در گیت های مرزی می باشد. شما می توانید این مسیر را با ماشین یا اتوبوس طی کنید. در کل با توجه به مسیرهایی که وجود دارند، می توان آن را به 4 روش تقسیم کرد که عبارتند از:

  • اتوبوس: شما می توانید با اتوبوس این مسیر را طی کنید که در حدود 3:30 الی 5 ساعت زمان می برد. فاصله کربلا تا مهران در حدود 283 کیلومتر بوده و همچنین اگر قصد سفر به سامرا یا نجف را داشته باشید در حدود 444 و 303 کیلومتر (به ترتیب برای مهران تا سامرا و مهران تا نجف) را باید طی نمایید.
  • خودرو: برای خودرو 3 مسیر در گوگل مپ وجود دارد که به ترتیب 261، 272 و 289 کیلومتر هستند. اگر با خودرو این مسیر را طی کنید به ترتیب زمان های روبرو را صرف خواهید کرد: 3:34 ساعت، 3:35 و 3:40 ساعت.

همچنین شما می توانید در جدول زیر، مسافت مهران تا دیگر شهرها را نیز مشاهده کنید:

  • مهران تا طفلان مسلم: 272 کیلومتر
  • کران تا کوت: 83 کیلومتر
  • مهران تا کاظمین: 283 کیلومتر
  • مهران تا بغداد: 225 کیلومتر

برای اطلاع از قیمت تور کربلا هوایی هتل 5 ستاره کلیک کنید.

فاصله کربلا تا مهران با اتوبوس چند ساعت است؟

بیشتر بخوانید: وسایل مورد نیاز سفر به کربلا با اتوبوس

 

از مهران تا کربلا چند ساعت است؟

بسته به اینکه فاصله کربلا تا مهران را با چه روشی طی می کنید و شرایط ترافیک و مسیر راه چگونه خواهد بود، ممکن است مدت زمان صرف شده برای رسیدن به کربلا متفاوت باشد. در این حالت می توان گفت:

  • پیاده: این مسیر می تواند 3 روز و 2 شب (در حدود 60 – 64 ساعت) پیاده روی داشته باشد. در نتیجه می توانید بخش هایی از مسیر را با اتوبوس طی کنید.
  • اتوبوس: فاصله کربلا تا مهران با اتوبوس در حدود 5 ساعت زمان می برد.
  • خودرو: طی کردن فاصله کربلا تا مهران می تواند در حدود 2:40 الی 5 ساعت زمان نیاز داشته باشد.

برای اطلاع از قیمت تور کربلا هوایی 4 روزه کلیک کنید.

 

فاصله مهران تا نجف

نجف یکی از مقاصد اصلی و مهم بسیاری از زائران و به خصوص شیعیان است. حرم امیرالمومنین، آرامگاه های حضرت هود و حضرت صالح علیهم السلام، قبرستان وادی السلام و غیره از جمله مکان های دیدنی در نجف هستند.
با توجه به اینکه فاصله کربلا تا مهران کم است، اگر شما هم قصد دارید از مهران تا نجف بروید، می توانید در مسیر خود کربلا را نیز زیارت کنید. سپس نجف را در مسیر برگشت مشاهده نمایید. اگر می خواهید از مهران تا نجف بروید، باید از شهرهای بدره، کوت، نعمانیه، شوملی، دیوانیه، شامیه عبور کنید. در کل می توان فاصله مهران تا نجف را 303 کیلومتر دانست که در حدود 24 کیلومتر بیشتر از فاصله کربلا تا مهران است.
همچنین مرز مهران نزدیک ترین مسیر را به نجف دارد. فاصله سایر پایانه ها تا نجف را می توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

  • فاصله خسروی تا نجف: 380 کیلومتر
  • فاصله چذابه تا نجف: 390 کیلومتر
  • فاصله شلمچه تا نجف: 460 کیلومتر

همچنین در ادامه فاصله شهر نجف تا دیگر شهرهای مهم عراق را نیز مشاهده می کنید:

  • فاصله نجف تا تا کربلا: 78 کیلومتر
  • فاصله نجف تا بغداد: 161 کیلومتر
  • فاصله شلمچه تا سامرا: 287 کیلومتر

 

فاصله مهران تا نجف

بیشتر بخوانید: آشنایی کامل با آداب زیارت امام حسین

 

نزدیک ترین مسیر رسیدن به کربلا کدام است؟

ممکن است این سوال برای شما پیش آید که بپرسید برای رفتن به کربلا، چه مسیری نزدیک تر است؟ با توجه به داده هایی که در این بخش بیان کردیم باید بدانید که فاصله کربلا تا مهران (279 کیلومتر) کمتر بوده و در نتیجه نزدیک ترین مسیر خواهد بود.
ممکن است مرز مهران مقصد شما برای ورود به عراق نباشد. در این صورت جایگزین این پایانه را می توان از نظر مسافت، مرز خسروی دانست که تا شهر کربلا در حدود 315 کیلومتر فاصله دارد. پایانه خسروی در واقع بزرگترین پایانه ایران با عراق بوده که در شهرستان مرزی قصر شیرین (کرمانشاه) قرار گرفته است.
بعد از مرز خسروی می توان به ترتیب چذابه و شلمچه با مسافت 460 و 549 کیلومتر را به عنوان کوتاه ترین مسیر ورود به عراق و کربلا دانست. اگر شما هم قصد دارید برای انتخاب بهترین پایانه مرزی برای ورود به عراق و کربلا اقدام کنید، حتما قسمت بعدی را مطالعه نمایید تا محبوب ترین پایانه ها را به شما معرفی کنیم.
ما در مجموعه “کربلا تور“، خدمات مختلفی را به زائرین ارائه می کنیم از جمله تور اقساطی کربلا. در تصویر بعدی می توانید مسیر پیاده روی از پایانه های مرزی تا کربلا را مشاهده کنید:

 

نزدیک ترین مسیر رسیدن به کربلا کدام است؟

بیشتر بخوانید: اعمال شب جمعه در کربلا

 

محبوب ترین مسیر رسیدن به کربلا کدام است؟

حال نوبت آن است تا به محبوب ترین مسیرها برای رفتن به کربلا بپردازیم که سوال بسیاری از مسافرین است.
با توجه به فاصله کربلا تا مهران می توان مهران را اولین و محبوب ترین مسیر برای رفتن به کربلا دانست. جالب است بدانید که در حدود 70% از زائرین از این پایانه وارد می شوند که به همین خاطر می توان ازدحام بالایی را در آن مشاهده کرد.
برخی از مزیت های مرز مهران عبارتند از:

  1. کمترین مسافت تا کربلا.
  2. زیرساخت های مناسب.
  3. تردد روان که در ایام نزدیک به اربعین با ازدحام همراه است.

بعد از مهران، محبوب ترین مسیر مرز شلمچه است که از جنوب غرب ایران با فاصله کمی که با استان بصره دارد، مسیر همواری را تا کربلا ارائه می دهد. از جمله مزیت هایی که این پایانه دارد عبارتند از:

  1. ظرفیت بالا که مناسب تردد زائران خواهد بود.
  2. همچنین امکانات رفاهی کافی.

با این حال این مسیر دارای مسافت طولانی در جنوب غرب ایران بوده و گرمای هوا هم در آنجا بیشتر است.
سومین و چهارمین مورد به ترتیب چذابه و مرز خسروی هستند.

نکات دیگر در سفر به کربلا

برخی از نکاتی که بهتر است برای انتخاب مرز مناسب اربعین بدانید عبارتند از:

  • هرچند فاصله کربلا تا مهران کمتر است اما ازدحام زیادی در ایام اربعین دیده می شود.
  • اگر خانم هستید می توانید مرز خسروی و بعد شلمچه را که خلوت تر است انتخاب کنید.
  • بهترین زمان برگشت به مرزها، دو روز قبل یا 1-2 روز بعد از اربعین است.
  • اگر قصد دارید برای زیارت شهرهای مختلف عراق اقدام کنید می توانید تا نجف رفته و یک شب در آنجا بمانید. سپس در راهپیمایی کربلا شرکت کرده و بعد از زیارت آنجا برای رفتن به کاظمین و سامرا اقدام کنید.

شما کاربران می‌ توانید برای ثبت نام تور کربلا از خدمات سایت ما استفاده کنید.

0 0 رای ها
این مطلب مفید بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها