بهترین سوغات کربلا

بهترین سوغات کربلا

هر سال افراد بسیار زیادی به قصد زیارت ضریح متبرک امام حسین به کربلا با تور کربلا سفر می کنند. می توان گفت دغدغه این افراد بعد از زیارت حرم مطهر، خرید سوغات می‌ باشد. به طور کلی اولین چیزهایی که به عنوان سوغات کربلا در نظر گرفته می شود مهر، تسبیح، انگشتر و تربت پاک کربلا می باشند. سوغات‌ کربلا، نماد های با ارزش و معنوی این مکان مقدس را به خوبی بازتاب می ‌دهند. انتخاب و خرید بهترین سوغات کربلا، جهت یادگاری، یکی از بزرگ ترین دغدغه هایی می باشد که بسیاری از افراد هنگام سفر به این سرزمین مقدس با آن مواجه می شوند. با توجه به اهمیت خرید و انتخاب سوغاتی مناسب، در این محتوا قصد داریم به معرفی بهترین سوغاتی های کربلا بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

 

بررسی بهترین سوغات کربلا

بیشتر افرادی که از کربلا برمیگردند بیشتر حجم چمدان آن ها از سجاده و مهر و تسبیح پر شده است. افراد زیادی این وسایل را به عنوان سوغات کربلا می آورند. جانماز و سجاده، سنگ عقیق و در نجف، محصولات چرمی، تربت و مهر کربلا، رطب، صنایع دستی، شیرینی و … جزو سوغاتی های بسیار محبوب این کشور می باشند. می‌ توان گفت اصلی‌ ترین سوغات کشور کربلا تربت امام حسین است. این تربت می تواند جزو یکی از یادگاری های عالی کشور کربلا باشد. مهری که از تربت کربلا ساخته می شود نیز بسیار پر برکت است‌ و جزو سوغاتی های با ارزش کشور کربلا می‌ باشد.

مهر و تسبیحی که به وسیله خاک تربت امام حسین متبرک شده است نیز جزو سوغاتی های بسیار معنوی می باشند. فروشگاه هایی وجود دارند که این بسته های تربت را در بین زائران به صورت رایگان و هدیه پخش می‌ کنند. اگر خوش شانس باشید می‌ توانید یکی از این بسته های بسیار با ارزش را به دست آورید.

 

بررسی بهترین سوغات کربلا

بیشتر بخوانید: اعمال سفر کربلا

 

جانماز و سجاده نیز برای اکثر خانواده‌ های ایرانی به عنوان یکی از بهترین سوغات کربلا به حساب می‌ آیند. فردی که نماز می خواند با هر بار پهن کردن جانماز و سجاده به یاد شما خواهد افتاد. جانماز و سجاده در مدل ها و طرح های بسیار مختلف و متنوع وجود دارند و از قیمت بسیار خوب و مناسب برخوردار هستند. پس اگر می خواهید یک سوغاتی بی نظیر و ارزشمند را تهیه نمایید جانماز سجاد یک گزینه بسیار عالی به حساب می آید.

 

دشداشه، یکی از بهترین سوغات کربلا

دشداشه، یکی از محبوب ترین و بهترین سوغاتی های کربلا می باشد که در بین مردان از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. این لباس سنتی عراقی، با طراحی ‌های متنوع و زیبا، یکی از بهترین سوغات کربلا محسوب می شود. قد دشداشه تقریبا تا روی قوزک پا می باشد. این پوشاک عربی در انواع رنگ ‌ها و طرح‌ های مختلف تولید می شود. یکی از ویژگی‌ های مهم این لباس، راحتی و استفاده آسان آن در فصل ‌های گرم است. بنابراین مردان می توانند جهت استفاده روزمره خود، از این لباس خنک و راحت استفاده کنند. اگر قصد خرید یک سوغاتی ویژه برای عزیزان خود را دارید، می توانید از انواع دشداشه های جذاب، برای آنان خرید کنید. دشداشه بیانگر فرهنگ و سنت مردم عراق می باشد و ارزش ویژه ای برای مردمان این منطقه دارد. بنابراین به عنوان یکی از بهترین سوغاتی های کربلا شناخته می شود.

 

دشداشه، یکی از بهترین سوغات کربلا

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران های کربلا

 

معرفی دیگر سوغات کربلا

در مطالب بالا در رابطه با سوغاتی که بسیار معروف و محبوب هستند صحبت کردیم. حال می خواهیم به بررسی سوغات دیگر کربلا بپردازیم. سنگ عقیق و در نجف نیز یکی از سوغات های بسیار ارزشمند این کشور می باشند. بر اساس روایت های دینی استفاده از برخی از سنگ ها مانند عقیق مستحب است. کربلا جز شهرهای می باشد که معدن های بسیار زیادی از عقیق را دارد و افراد می توانند با قیمت بسیار مناسبی سنگ های عالی را تهیه کرده و به عنوان سوغات کربلا به عزیزان خود هدیه دهند. انگشترهای مردانه ای که از سنگ های عقیق ساخته شده‌اند بین مردم ایران و عراق بسیار طرفدار می باشند. این سنگ ها علاوه بر جنبه های زیبایی از ارزش معنوی بسیار بالایی نیز برخوردار هستند. انگشتر عقیق یک گزینه بسیار مناسب برای هدیه دادن می باشد.

یکی دیگر از سوغات کربلا دستگاه بخور و پودر معطر است. می‌ توان گفت دستگاه بخور از بهترین سوغات های این شهر به حساب می آید. زیرا این دستگاه از مس تولید شده و ظاهری بسیار زیبا و سنتی دارد. این دستگاه با خوشبو کردن هوای اطراف می‌ تواند حس بسیار مطبوع و عالی به افراد هدیه دهد.

 

معرفی دیگر سوغات کربلا

بیشتر بخوانید: بهترین هتل های کربلا

 

چرم جزو یکی از محصولات بسیار پرطرفدار در بین ایرانیان می باشد. همچنین جزو هدیه ها و یادگاری های بسیار با ارزش می باشد. شما می‌ توانید از کربلا و شهر نجف چرم های شیک و زیبا تهیه کرده و آن را به عزیزان خود هدیه دهید. می‌ توانید کیف و کفش های زنانه و مردانه از جنس چرم، کیف های دوشی بزرگ، کیف های دستی، کیف پول و … از جنس چرم را تهیه کرده و به عنوان سوغات کربلا به ایران بیاورید.

 

صنایع دستی کربلا

اگر بخواهیم به یکی دیگر از بهترین سوغاتی های کربلا اشاره کنیم، بدون شک می توان از صنایع دستی نام برد. برخی از صنایع دستی معروف کربلا از جمله ظروف مسی، گلدان های سنتی و روتختی های شکیل، به عنوان برجسته ترین سوغات کربلا شناخته می ‌شوند. هر کدام از این صنایع دستی دارای طرح‌ ها و نقوشی هستند که اصالت و زیبایی فرهنگ این سرزمین را به تصویر می ‌کشند. این محصولات از نماد های فرهنگی و هنری این شهر مقدس محسوب می شوند که بیانگر تاریخ و ارزش ‌های فرهنگی کشور عراق هستند. بنابراین می توانید از انواع صنایع دستی کربلا، به عنوان یادگاری برای عزیزان خود تهیه کنید.

 

صنایع دستی کربلا

بیشتر بخوانید: معرفی و بررسی بازارهای کربلا و نجف

 

چفیه و روسری، از دیگر سوغات کربلا

شما در شهر مقدس کربلا، می توانید تنوع چفیه ها و روسری های مختلف را مشاهده کنید و به عنوان سوغات کربلا برای عزیزان خود، یادگاری بیاورید. روسری های کربلا از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشند که به دلیل طرح های جذابی که دارند، یک گزینه بسیار مناسب جهت سوغاتی، محسوب می شوند. همچنین اکثر افرادی که به کربلا سفر می کنند، به عنوان یادگاری برای خود، از این چفیه های زیبا خرید خواهند کرد.

 

رطب و شیرینی از سوغات های خوب کربلا

یکی از محصولات بسیار پرطرفدار در کشور عراق رطب و یا همان خرما است که طرفداران بسیار خاص به خود را دارد. این خرما هم به صورت تازه و هم به صورت خشک وجود دارد و دارای طعم و مزه بسیار عالی می باشد. رطب علاوه بر طعم خوشمزه ای که دارد خاصیت درمانی نیز دارد و می‌ تواند به عنوان یک سوغات عالی به حساب آید. یکی دیگر از سوغات کربلا شیرینی و شکلات های این شهر می باشد. می توان گفت این محصولات جزو سوغاتی های خوشمزه به حساب می‌ آیند.

از زمان های قدیم عراق جزو مهد شیرینی بوده است و شیرینی های بسیار متنوعی در این کشور تولید شده است. این شیرینی ها دارای ماندگاری بسیار بالایی هستند و از طعم و مزه بی نظیری نیز برخوردار می باشند. البته سوغاتی های خوراکی های شهر کربلا محدود به شیرینی و شکلات نمی شوند. شما می توانید میوه های خشک شده مانند انجیر را نیز از این شهر به عنوان سوغات تهیه نمایید. همچنین آجیل های موجود در این شهر از قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند. علاوه بر آن می‌ تواند به عنوان یک سوغاتی خوشمزه و بسیار پرکاربرد به حساب بیاید.

 

رطب و شیرینی از سوغات های خوب کربلا

بیشتر بخوانید: اماکن زیارتی عراق در تور کربلا

 

سوغات برای خانم ها و آقایان

در بالا به بررسی سوغات کربلا پرداختیم. حال می خواهیم به بررسی سوغات کربلا برای خانم ها و آقایان بپردازیم. سوغات کربلا برای خانم ها شامل طلا و جواهرات، سینی و قندان، عبای عربی، زیورآلات و بدلیجات چادر و پارچه چادری می باشند و جزو سوغات های خوب و بسیار عالی برای خانم ها به حساب می آیند. شما می توانید برای خانم های فامیل از این وسایل تهیه کرده و به عنوان سوغات کربلا همراه خود به ایران بیاورید. سوغات کربلا برای آقایان نیز شامل انگشتر، پارچه و دشداشه می باشند. محصولات چرمی نیز می‌ تواند برای آقایان یک انتخاب بسیار مناسب باشد. انگشتر هایی که دارای سنگ عقیق هستند جزو انگشتر های بسیار ارزشمند می باشند. البته برای بچه های کوچک هم می توانید از شهر کربلا سوغات بیاورید. اسباب بازی هایی در این شهر وجود دارند که بچه ها بسیار طرفدار آن ها می باشند.

همچنین دعای حرز امام جواد نیز یک گزینه بسیار عالی برای سوغات بچه ها است. دعای حرز یکی از معروف ترین دعا ها برای رفع بلایای زمینی و آسمانی است که به آن دعای حرز امام جواد گفته می‌ شود. این دعا کاربرد های بسیار عالی برای جلوگیری از چشم زخم و باطل کردن جادو و سحر دارد. برای همین هم خانواده های بسیار زیادی تمایل دارند از این دعا برای کودکان خود استفاده کنند و این دعا را به لباس کودکان سنجاق کنند.

 

سخن پایانی

با توجه به تنوع سوغات کربلا، زمانی که افراد توسط تور ارزان کربلا به این سرزمین مقدس سفر می کنند، می توانند از انواع روسری ها، صنایع دستی ارزشمند، دشداشه های با کیفیت و غیره، برای عزیزان خود تهیه کرده و به عنوان یادگاری به آن ها هدیه بدهند.

کربلا تور برگزار کننده انواع تور سوریه و انواع تور کربلا همچون تور کربلا هوایی هتل 5 ستاره میباشد برای اطلاعات بیشتر کلیک نمایید.

3.6 7 رای ها
این مطلب مفید بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها